1 kwietnia w 59 restauracjach Burger King w stanie Missouri marka wprowadziła wegetariańskie Whoppery. Klienci nie byli w stanie odróżnić ich od mięsnych odpowiedników. Ukryta kamera nagrała ich reakcje.
W Prima Aprillis Burger King opublikował film promujący wegetariańskie burgery. Impossible Whopper jest w pełni roślinny. Kosztuje niespełna dolara więcej niż standardowy burger. Jak pokazują jednak badania, klienci są skłonni zapłacić więcej za wegetariańskie jedzenie.
Chcieliśmy mieć pewność, że mamy coś, co spełni oczekiwania miłośników Whopper. Przeprowadziliśmy ślepą próbę smaku z naszymi franczyzobiorcami, ludźmi w biurze, partnerami w zespole wykonawczym i praktycznie nikt nie potrafił odróżnić wegetariańskiego i mięsnego burgera
- powiedział Christopher Finazzo, prezes North America w Burger King.
Mięso pochodzenia roślinnego zyskuje na popularności, ponieważ coraz więcej uwagi poświęca się zagrożeniom dla środowiska wynikającym z przemysłowego hodowania zwierząt. Finazzo przyznał, że według badań, klienci lubią wegetariańską wersję Whoopera głównie za korzyści zdrowotne. Impossible Burger ma bowiem zerowy poziom cholesterolu.
Impossible Foods, z siedzibą w Redwood City w Kalifornii, wprowadziło na rynek swój pierwszy pasztet ze sztucznego mięsa ponad dwa lata temu. Genetycznie zmodyfikowane drożdże tworzą kluczowy składnik, zwany heme, który sprawia, że paszteciki wydają się krwawić i smakować jak prawdziwe mięso.