Chanel publikuje roczne wyniki po raz pierwszy od 108 lat

2018-07-04 | 09:00

Po raz pierwszy od 108 lat Chanel opublikowała roczne wyniki finansowe. Zgodnie z nimi całkowita sprzedaż w roku kalendarzowym 2017 wyniosła prawie 10 mld dolarów, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Chanel to jedna z największych marek na świecie w branży produktów luksusowych. Jest synonimem francuskiej mody i paryskich pokazów. Słynie z perfumów No. 5, kolekcji damskich i akcesoriów. Do tej pory jej wyniki finansowe były ściśle strzeżone.

Chanel - założona przez Coco Chanel, początkującą aktorkę i krawcową, która otworzyła mały butik z modą w Paryżu w 1910 roku - po raz pierwszy opublikowała swoje wyniki finansowe w 108-letniej historii. Marka ogłosiła również reorganizację, dzięki której wszystkie jej firmy zostaną scalone pod jednym dachem.

Liczby pokazują, że Chanel jest jedną z największych marek luksusowych na świecie pod względem przychodów, przewyższając rywali takich jak Gucci czy Louis Vuitton. Wzrost sprzedaży jest duży, a firma zwiększa inwestycje.

Ogłoszenie wyników jest jednak ważnym symbolem. W czasach wzmożonej konkurencji w segmencie high-end i powtarzających się plotek, że Chanel może być celem przejęcia, francuski dom mody powiedział, że opublikował swoje wyniki, aby pokazać swoja pozycję.

Zdaliśmy sobie sprawę, że nadszedł czas, aby upublicznić nasze wynik i pokazać kim jesteśmy: firmą wartą 10 mld dolarów ze wszelkimi środkami, które pozwolą nam pozostać niezależnymi. Zdajemy sobie sprawę, że często jesteśmy przedmiotem wielu spekulacji a często prowadzą one do rozpowszechniania fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji. Nadszedł czas, aby siła naszego bilansu mówiła sama za siebie

- powiedział Philippe Blondiaux, dyrektor finansowy Chanel Oficer.

Opublikowane 28 czerwca dane pokazały, że całkowita sprzedaż w roku kalendarzowym 2017 wyniosła 9,62 mld dolarów, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wzrost ten był głównie spowodowany sprzedażą w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Europie, podczas gdy zysk operacyjny wyniósł 2,69 mld dolarów. Zadłużenie netto wyniosło 18 mln dolarów.

Inwestycje w tak zwane "działania wspierające markę" - takie jak wydatki marketingowe i reklamowe, pokazy mody i międzynarodowe imprezy z klientami - wyniosły w 2017 roku 1,46 mld dolarów.

Firma ogłosiła również, że utworzyła nową spółkę holdingową z siedzibą w Londynie, Chanel Limited. ZOstała ona powołana w celu zjednoczenia wszystkich przedsiębiorstw i 20 000 pracowników pod jednym dachem oraz uproszczenie prawnej i organizacyjnej struktury niezmienionej od lat 50. XX wieku. 

Tagi: Podsumowania i wyniki finansowe Chanel Philippe Blondiaux
Oceń artykuł:

Fot: Shutterstock Źródło: Business Of Fashion

Zobacz także

Chanel publikuje roczne wyniki po raz pierwszy od 108 lat

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.