The Starbucks Reserve Roastery, który powstał w Szanghaju jest dwa razy większy od flagowego lokalu Starbucks w Seattle. Nowa kawiarnia została otwarta na powierzchni o powierzchni 30 000 stóp kwadratowych (blisko 3000 m kw.). Starbucks ma już ponad 3000 sklepów w Chinach i planuje do 2021 roku otworzyć jeszcze 2000.
Chiny stały się drugim co do wielkości i najszybciej rosnącym rynkiem Starbucks, a firma spodziewa się, że pewnego dnia zaćmi rynek amerykański. Starbucks prowadzi już ponad 3000 sklepów w kraju i 2000 kolejnych chce otworzyć do 2021 roku.
Wzrost sprzedaży w Chinach wyprzedza Stany Zjednoczone. W ostatnim kwartale Chiny odnotowały 8-procentowy wzrost w porównaniu z 3-procentowym wzrostem w USA, wyłączając wpływ huraganów Harvey i Irma.
Starbucks obsługuje ponad 5 milionów klientów w Chinach tygodniowo. Większość tych wizyt ma miejsce między godziną 13 i 15 po południu, ale sklepy zaczynają dostrzegać, że coraz więcej mieszkańców przyjmuje amerykański zwyczaj picia kawy rano.