DHL Express wykorzystuje AI w celu przyspieszenia transportu międzynarodowego

2024-02-15 | 13:20

DHL Express ulepszył swoją platformę internetową „My Global Trade Services” (MyGTS), upraszczając wysyłkę międzynarodową dla klientów i przyspieszając przetwarzanie przesyłek transgranicznych. Jej użytkownicy mogą znaleźć informacje o formalnościach celnych, wymogach regulacyjnych, a także oszacować koszty. 

  •  DHL Express wykorzystał AI do ulepszenia swojej platformy internetowej MyGTS. 
  •  Narzędzie ułatwia wyszukiwanie kodów Systemu Zharmonizowanego (HS), które są ważnym elementem odprawy celnej.
  •  MyGTS umożliwia oszacowanie kosztu całkowitego transakcji towarzyszącej przesyłce międzynarodowej towaru, co zapewnia przejrzystość i wzmacnia zaufanie do sprzedawców online wśród ich klientów biznesowych i indywidualnych. 
  •  Nowa funkcjonalność przyspieszy międzynarodowy transport przesyłek, który według badania DHL Online Shopper Survey 2023 zyskuje na popularności.

DHL Express ulepszył swoją platformę internetową „My Global Trade Services” (MyGTS), upraszczając wysyłkę międzynarodową dla klientów i przyspieszając przetwarzanie przesyłek transgranicznych. Jej użytkownicy mogą znaleźć informacje o formalnościach celnych, wymogach regulacyjnych, a także oszacować koszty. 

Narzędzie ułatwia również wyszukanie kodów Systemu Zharmonizowanego (HS) za pomocą słów kluczowych lub katalogu kodów. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego klienci mają pewność, że kody są prawidłowe, a to sprawia, że odprawa celna jest szybsza i dokładniejsza. Oprócz tego pozwala przewidywać potencjalne dodatkowe opłaty zarówno w kraju eksportu, jak i w kraju docelowym, do którego wysyłany będzie towar. 

Za pośrednictwem MyGTS można wygodnie obliczyć szacunkowe koszty całkowite transakcji (landed cost) jeszcze przed wysyłką, w tym cła i podatki. Obecnie 70% kupujących online na całym świecie decyduje się przedpłacić lokalne cła importowe i podatki z góry przy dokonywaniu zakupu. Sprzedawcy, którzy zapewniają przejrzystość w zakresie całkowitych kosztów, wzmacniają zaufanie klientów końcowych do swojego sklepu internetowego. Co więcej, jasność co do szacowanych ceł i podatków na stronie e-commerce umożliwia handlowcom dostosowanie strategii cenowej i oferowanie klientom konkurencyjnych cenowo produktów.

– Podczas przeprojektowywania MyGTS naszym celem było zapewnienie, żeby platforma internetowa była jak najbardziej przyjazna dla klientów uczestniczących w globalnej wymianie handlowej. Ułatwiając użytkownikom wcześniejsze zapoznanie się z formalnościami celnymi i umożliwiając eksporterom oszacowanie całkowitego kosztu transakcji, na który oprócz ceny towaru i kosztów transportu składają się m.in opłaty celno-podatkowe w krajach docelowym, dajemy eksporterom możliwość kształtowania ich oferty w sposób zwiększający zaufanie klientów końcowych. W szczególności dotyczy to sklepów internetowych, które tym samym wzmacniają swoją pozycję na bardzo konkurencyjnym globalnym rynku e-commerce. MyGTS jest też nieocenionym narzędziem dla polskich przedsiębiorców importujących wyroby spoza Unii Europejskiej, gdyż na podstawie oszacowanego „landed cost” mogą oni wybrać najkorzystniejszego, z punktu widzenia całkowitych kosztów, dostawcę eliminując niepewność co do przewidywanych pełnych kosztów transakcji jeszcze przed jej zawarciem 

– mówi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Polska. 

Na potrzeby odprawy celnej MyGTS dostarcza informacji na temat niezbędnych wymogów eksportowych i importowych. Platforma posiada również Pre-shipment Planner. Funkcjonalność obsługuje elastyczne planowanie przesyłek, umożliwiając użytkownikom zapisywanie i aktualizowanie planu zgodnie z wymaganiami. 

Rosnąca popularność zakupów z zagranicy i szansa dla firm

Platforma MyGTS pomaga firmom w dotarciu do nowych rynków i klientów na całym świecie. Badanie DHL Online Shopper Survey 2023  potwierdziło rosnące znaczenie przesyłek międzynarodowych w Europie. Zgodnie z nim, aż 55% Europejczyków kupuje towary za granicą, a 1 na 5 badanych stwierdził, że będzie kupować więcej na innych rynkach w najbliższych miesiącach, co stanowi szansę dla firm rozszerzających swoją działalność na inne kraje. Respondenci wskazali również, że kupują produkty za granicą głównie ze względu na niższe ceny (50%), większy wybór produktów (33%) oraz dostępność marek i produktów, których nie ma w ich kraju (32%). 

Badanie DHL wykazało też, że 36% Europejczyków przegląda strony e-commerce 2-3 razy w tygodniu, a najbardziej aktywni są Polacy – prawie 1 na 4 osoby robi to codziennie. Co ciekawe, Polacy najchętniej kupują z innych krajów ubrania i obuwie (62%), a także elektronikę, jak telefony czy laptopy (33%), a duży wpływ na ich decyzje zakupowe mają opinie internautów (41%). 

Tagi: AI DHL E-commerce / Omnichanel Tomasz Buraś
Oceń artykuł:

Źródło: DHL

DHL Express wykorzystuje AI w celu przyspieszenia transportu międzynarodowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.