Ford SmartLabs sprzedaje auta w centrach handlowych

2019-07-08 | 09:00

Coraz mniej osób ma ochotę fatygować się do salonu samochodowego na przedmieściach. Ford postanowił temu zaradzić, otwierając butiki w galeriach handlowych: w USA, Belgii i Włoszech.

SmartLabs to eksperyment marki Ford w sprzedaży detalicznej. Jego główne założenie brzmi: spotykaj się z klientami samochodów, gdzie już są, zamiast oczekiwać, że pojawią się u dealera. Otwierając trzy pop-up story w centrach handlowych w trzech różnych krajach, producent samochodów odnotował wzrost zainteresowania samochodami.

SmartLab w Ameryce Północnej, otwarty właśnie w centrum handlowym w Quebec City w Kanadzie, potwierdza te zachęcające wyniki, które Ford uzyskał już w podobnych eksperymentach w centrach handlowych w Turynie, we Włoszech oraz w Brukseli i Belgii. Równie obiecująco sprawdził się koncept jazdy próbnej w Chinach, test-drive w Niemczech i Ford Hub, czyli „interaktywne centrum marki” w Nowym Jorku. 

Ford eksperymentuje ze SmartLabs od dwóch lat. Punkt sprzedaży w centrum handlowym Quebec City to wystawa trzech obecnych pojazdów Forda, część wypoczynkowa do rozmów z przechodniami i ekrany cyfrowe, które prezentują technologię. W przeciwieństwie do europejskich SmartLabów, dealer Forda w Quebecu nie może sprzedać pojazdu w centrum handlowym.

Drugim unikalnym aspektem SmartLab są ceny. Pojazdy na wystawie są oferowane w znacznie niższych cenach, aby zachęcić klientów do interakcji. A projekt ma na celu generowanie ruchu i potencjalnych klientów.

Trzecim aspektem eksperymentu SmartLab jest personel lokalnego przedstawicielstwa. Są to młodzi ludzie, któzy nie kłócą się z klientem, nie angażują się proaktywnie, odpowiadają jedynie na pytania klientów. 

SmartLab wnosi również czwarty element, który nie zawsze jest obecny w interakcjach konsumentów z dealerami: media społecznościowe. Fakt, że SmartLabs znajdują się w miejscach publicznych, zapewnia im wysoki poziom widoczności. Ponadto właściciele centrów handlowych postrzegają SmartLabs jako pewnego rodzaju atrakcję. 

Pierwsze wyniki są obiecujące: 63% osób, które doświadczyły SmartLabu, oceniło ogólne doświadczenie jako „dobre”. W tym badaniu 68% uczestników rozmawiało z przedstawicielem dealera Forda na miejscu. A 85% poleciłoby odwiedzanie pop-upu innym.

Ford planuje otworzyć w lipcu kolejny SmartLab w centrum handlowym w Saarbrücken w Niemczech. Pod koniec roku mają powstać również SmartLaby w Australii, Norwegii i w ojczystym kraju Forda - gdzieś w Stanach Zjednoczonych.

Firma kontynuuje również eksperymenty z innymi alternatywnymi formatami detalicznymi i nowymi technologiami, wszystko w ramach inicjatywy znanej jako Ford Signature. Na przykład w Tajlandii Ford testuje „ekonomiczny, dwumiejscowy salon samochodowy i stanowisko serwisowe dla czterech do sześciu samochodów. Dealer sprawdza w jaki sposób może wykorzystać ten rodzaj formatu na obszarach wiejskich.

Tagi: Ford SmartLabs Quebec City
Oceń artykuł:

Źródło: www.forbes.com

Zobacz także

Ford SmartLabs sprzedaje auta w centrach handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.