Glovo dostępne jest już w ponad 170 miastach w Polsce

2022-10-10 | 20:31

Mieszkańcy już ponad 170 miast w Polsce mają dostęp do restauracji i sklepów w Glovo, które rozpoczęło działalność na naszym rynku 3 lata temu. W tym czasie firma otwierała średnio 1 miasto tygodniowo. W ten sposób Glovo, aplikacja łącząca sklepy, restauracje, użytkowników i kurierów, dociera już do ponad 45% mieszkańców Polski oraz 75% mieszkańców polskich miast. W ten sposób Glovo jest aktualnie najszybciej rozwijającą się aplikacją w sektorze delivery.

Wizją Glovo jest zapewnienie mieszkańcom miast wszystkiego czego potrzebują w szybki i łatwy sposób. Dlatego platforma od początku swojej działalności w Polsce cały czas otwiera się w kolejnych miastach, rozszerzając swoją działalność i docierając do kolejnych osób. Aktualnie w Polsce w miastach żyje 60% populacji kraju, a Glovo dociera już do 75% z nich.

– Nasza aplikacja jest już dostępna dla prawie połowy mieszkańców Polski. Mimo bardzo dużej skali działalności, którą osiągnęliśmy w zaledwie 3 lata, cały czas dostajemy zapytania od mieszkańców kolejnych miast, kiedy otworzymy się u nich. Mam dla nich dobrą wiadomość – dopiero się rozpędzamy i cały czas otwieramy kolejne miejscowości w całym kraju. Nasza strategia ekspansji zakłada, że do końca roku możemy być największą pod względem zasięgu tego typu platformą w Polsce

– podkreśla Tomasz Suchodolski, Head of Expansion w Glovo w Polsce.

Rozpoczynając działalność w nowych miastach Glovo od razu oferuje swoim użytkownikom dostęp do kilku restauracji, zarówno popularnych sieci fast-food, jak i lokalnych, znanych knajp. Z kolei partnerzy, którzy chcą dołączyć do Glovo, mogą liczyć na rozbudowaną logistykę, pełne wsparcie w przygotowaniu oferty na platformie i doradztwo w zakresie sprzedaży i promocji.

Nie tylko miasta – rośnie także liczba oraz różnorodność partnerów


Oprócz miast, cały czas rośnie także liczba partnerów Glovo, którzy udostępniają swoje usługi na platformie. Niedawno Glovo przekroczyło granicę 10 000 aktywnych partnerów z różnych kategorii. Użytkownicy, oprócz jedzenia i zakupów spożywczych, mogą zamawiać coraz więcej zróżnicowanych produktów - kosmetyki, kwiaty, słodycze, artykuły papiernicze i wiele innych, co sprawia, że Glovo jest już aplikacją multi-category.  

– Stała, dynamiczna ekspansja, aktywna działalność w ponad 170 miastach oraz silna pozycja na rynku to duża korzyść dla naszych partnerów. Szczególnie tych, którzy działają w kilku lub nawet kilkunastu lokalizacjach. Właściciele restauracji doceniają, że razem z nami mogą łatwo i szybko udostępnić swoją ofertę od razu w wielu lub wszystkich miastach, w których działają. To szczególnie istotne w małych czy średnich miejscowościach, gdzie takich aplikacji jak nasza jeszcze nie ma – dodaje Tomasz Suchodolski.

Digitalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w małych i średnich miastach

Dołączenie do Glovo i rozpoczęcie działalności e-commerce, to dla wielu restauracji czy firm fundamentalna zmiana. Z globalnych badań platformy wynika, że dla 40% małych i średnich firm, Glovo to pierwszy kanał sprzedaży online. Jednocześnie,, jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2021”, 77% internautów kupuje online. Rok wcześniej odsetek ten wynosił 73%, a w 2019 r. 62%. Wymusza to na sprzedawcach tworzenie nowych kanałów sprzedaży, często wykraczających poza standardowy sklep w sieci oraz rozbudowanej floty kurierów. Dzięki Glovo, lokalne restauracje i sklepy mogą łatwo rozpocząć sprzedaż online, dotrzeć do nowych klientów i skorzystać z kurierów świadczących usługi przez aplikację - szybko digitalizując swój biznes.

 

Tagi: Glovo Tomasz Suchodolski
Oceń artykuł:

Źródło: Glovo

Glovo dostępne jest już w ponad 170 miastach w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.