Grupa Muszkieterów w 2017 roku umocniła swoją pozycję w Europie

2018-03-30 | 09:00

Grupa Muszkieterów w Europie opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok, raportując 2,1 proc. wzrost r/r. Po uwzględnieniu wyników wypracowanych przez stacje paliw, wynik ukształtował się na poziomie 4,1 proc. r/r. Łączne obroty Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Poivre Rouge i Roady oraz stacji paliw wyniosły 37,58 miliarda euro. Przychody pionu rolno-spożywczego istotnie zwiększyły obrót całkowity Grupy Muszkieterów w Europie, który przy jego udziale wyniósł 41,6 miliarda euro.

Jedna z największych grup niezależnych przedsiębiorców w Europie pokazuje w ten sposób swoją umiejętność adaptacji do zmieniających się potrzeb rynku i oczekiwań konsumentów. Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu w budowanie przewagi konkurencyjnej 3 095 przedsiębiorców oraz 146 000 pracowników.

Wzrost Grupy w 2017 roku potwierdza siłę naszego modelu biznesowego opierającego się na potencjale niezależnych przedsiębiorców. W 2018 roku planujemy utrzymać tę dynamikę, podnosząc efektywność biznesową naszych placówek. Na liście celów mamy również kolejne wdrożenia nowoczesnych narzędzi sprzedaży jak na przykład platforma e-commerce czy aplikacja mobilna

– deklaruje Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.

Intermarché i Netto: utrzymujący się wzrost i rosnące udziały w rynku

Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie wyniósł 25,36 miliarda euro bez udziału stacji paliw, co daje wzrost o 1,8 proc r/r (po ich włączeniu 33,49 miliarda euro i wzrost o 4 proc. r/r). We Francji udział rynkowy tych dwóch sieci wyniósł 14,6 proc. z obrotem o wartości 31,09 miliarda euro z uwzględnieniem wyniku stacji paliw. We Francji tylko sieć Intermarché odnotowała 22,42 miliarda euro obrotu, (bez  stacji paliw), co przełożyło się na wzrost o 1,7 proc. r/r. Uwzględnienie wyników stacji paliw, daje wzrost o 4 proc. r/r i 29,87 miliarda euro obrotu. We wszystkich swoich formatach sieć kontynuowała strategię zwiększania udziału marek własnych oraz produktów dostarczanych przez lokalnych dostawców.

Bricomarché i Brico Cash: wyniki powyżej rynku

Sieci Bricomarché i Brico Cash zanotowały obroty na poziomie 2,58 miliarda euro. Bricomarché osiągając obroty wyższe o 3,1 proc. r/r w Portugalii kontynuuje wzrosty i umacnia swoją pozycję rynkową w kategorii „dom i ogród”. We Francji Bricomarché i Brico Cash zanotowały wzrost – odpowiednio o 1,6 proc. i 20,4 proc. r/r. Jest to szczególnie istotne w porównaniu ze wzrostem samego rynku DIY, który w 2017 roku wyniósł zaledwie 0,23 proc. w ujęciu wartościowym i 0,58 proc. w ujęciu ilościowym (wskaźnik Banque de France grudzień 2016 / grudzień 2017).

Jednym z kluczowych wydarzeń 2017 roku było nawiązanie porozumienia strategicznego z Bricoramą. Dzięki temu przejęciu Muszkieterowie zajmują dziś trzecią pozycję na rynku DIY we Francji.

Centra samochodowe Roady: większa renoma

Sieć Roady, na którą składa się 147 centrów samochodowych w Europie, w tym 115 we Francji, wypracowała – bez stacji paliw – obrót na poziomie 190 milionów euro, co wpłynęło na nieznaczny spadek wyniku o 1,9 proc. r/r (234,4 miliony euro ze stacjami paliw).

W maju 2017 roku sieci Roady i Profil Plus podpisały umowę o współpracy mającą na celu pozyskanie nowych klientów, wprowadzenie do szerokiej oferty usług pneumatycznych oraz obsługę dużych flot samochodowych i wypożyczalni. Co więcej, w ciągu ostatnich 12 miesięcy znajomość marki Roady, trzeciej sieci centrów samochodowych w kraju, wzrosła o 9 punktów, do 40 proc. obecnie.

Restauracje Poivre Rouge: wzrost dzięki programom lojalnościowym i cyfryzacji

Sieć Poivre Rouge z 85 restauracjami we Francji wypracowała w 2017 roku obrót w wysokości 87,9 miliona euro, co wpłynęło na polepszenie tego wyniku o 3,6 proc r/r.

W 2017 roku Poivre Rouge zainwestował w program lojalnościowy i w projekty wspierające cyfryzację, m.in. poprzez wdrożenie funkcji zamówień online. Poprzedni rok pozwolił też na wprowadzenie dynamiki w zmianie oferty, teraz odświeżanej co dwa miesiące i odwzorowującej sezonowość produktów.

Immo Mousquetaires: 231 przebudowanych lub nowo otwartych punktów sprzedaży

W 2017 roku Immo Mousquetaires w Europie przebudowało 146 punktów sprzedaży, i otworzyło 85 kolejnych. W rezultacie firma udostępniła klientom 180 000 m2 powierzchni we Francji i 62 000 m2 w całej Europie. W porównaniu z rokiem 2016 to wzrost odpowiednio o 36 proc. we Francji i 21 proc. w Europie r/r.

W tym roku Immo Mousquetaires koncentruje się na realizacji strategii rozwoju w dużych aglomeracjach. Do 2021 roku spółka planuje mieć w portfolio ponad 100 punktów Intermarché Express.

Agromousquetaires: wzrost i modernizacja narzędzi przemysłowych

Obrót Agromousquetaires wyniósł 4,02 miliarda euro w 2017 roku, co oznacza 2,6 proc. wzrost r/r dla tej marki. Dzięki 105 milionom euro inwestycji w zeszłym roku Agromousquetaires, stała się 5. grupą w sektorze przemysłu rolno-spożywczego we Francji.

Grupa Muszkieterowie w liczbach

Wyniki Grupy Muszkieterów, według danych do 31 grudnia 2017 r., przedstawiają się następująco:

  • 41,6 miliarda euro obrotu (w tym stacje paliw),
  • 3 095 przedsiębiorców,
  • 3 610 punktów sprzedaży w Europie, z czego 2 838 we Francji i 772 na poziomie międzynarodowym,
  • 146 000 pracowników,
  • 4 sieci: Spożywcza, Dom i Ogród, Centra Samochodowe i Sieć Restauracyjna,
  • 6 szyldów do końca 2017 roku (7 szyldów do kwietnia 2018 roku)

- Intermarché: 2 393 punkty sprzedaży w Europie, z czego 1 838 we Francji podzielonych na 4 formaty (1 365 super, 303 contact, 86 express, 84 hiper). We Francji 1 275 punktów sprzedaży proponuje usługę e-commerce (1 035 punktów drive, 235 punktów drive dla niezmotoryzowanych klientów, jedynie 5 z dostawą do domu),

- Netto: 295 punktów sprzedaży we Francji,

- Bricomarché: 664 punkty sprzedaży w Europie, z czego 479 we Francji,

- Brico Cash: 26 punktów sprzedaży we Francji,

- Bricorama stanowi 170 punktów sprzedaży we Francji, nie licząc 2017 roku,

- Roady: 147 centrów samochodowych, z czego 115 we Francji,

- Poivre Rouge: 85 restauracji we Francji,

  • 5,8 miliona m2 powierzchni sprzedaży,
  • Agromousquetaires: 5. pion rolno-spożywczy we Francji, z 62 zakładami produkcyjnymi.
Tagi: Bricomarché Intermarche Netto Didier Duhaupand Brico Cash Roady Poivre Rouge Agromousquetaires Immo Mousquetaires Bricorama
Oceń artykuł:

Źródło: Grupa Muszkieterów

Grupa Muszkieterów w 2017 roku umocniła swoją pozycję w Europie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.