HMSHost International to firma, w której portfolio do niedawna można było znaleźć wyłącznie obiekty lotniskowe. Teraz robi zwrot w stronę sektora food&beverage w centrach europejskich miast.
Firma dotychczas skupiała się na lokalizacjach na lotniskach i dworcach kolejowych. Duża ilość podróżnych, ale i wysokie czynsze i konieczność walki cenami z konkurencją to czynniki, które sprawiły, że teraz firma rozszerza swoją działalność. Pierwszą oznaką jest otwarcie pięciu lokalizacji typu food&beverage w Utrechcie. Ruch ma pozycjonować inwestora wśród dochodowego rynku graczy marek ekskluzywnych. Pierwszą oznaką zmian była inwestycja w strefę kulinarną w Designer Outlet Roermond, outlecie marek ekskluzywnym położonym w innym holenderskim mieście.
Dwufazowy plan
Otwarcie pięciu stref w dzielnicy Stadskamer powiększonego centrum handlu Hoog Catherijne ma się odbyć w dwóch fazach. W październiku otwarty zostanie punkt sieci fast foodowej Leon, kantyna z libańskimi potrawami Camptoir Libanais a następnie Burger Federation, czyli autorski pomysł spółki HMSHost.
Sieć Leon została wprowadzona do Holandii przez HMSHost w zeszłym roku. Jeśli chodzi o Comptoir Libanais, będzie to pierwsze otwarcie w tym kraju. Poza miejscem do spożywania zakupionych posiłków, w restauracjach Comptoir Libanais znajduje się też strefa zakupowa, w której można nabyć rzadko dostępne na europejskich deptakach dodatki i przyprawy kuchni libańskiej. Camptoir Libanais to firma założona w Londynie w 2008 roku. W Wielkiej Brytanii znajduje się 17 punktów sieci.
W drugiej fazie zmiany wizerunku w Utrechcie dodatkowo zostaną otwarte restauracje Two Tigers (kuchnia azjatycka) i Bistrol Bakery (piekarnia i cukiernia). Ta faza ma wejść w życie na początku 2019 roku. Według planu nowo wybudowane centrum Hoog Catharijne z jego planowaną strefą kulinarną ma być głównym miejscem do robienia zakupów w Utrechcie i jednym z najpopularniejszych w całej Holandii.