IKEA Centers, spółka handlowa należąca do IKEA Group, uruchomiła w centrum handlowym Mega Teply Stan w Moskwie nową, koncepcyjną przestrzeń - Underline. Dedykowana jest ona modnym millenialsom.
Underline to 6 000 m kw. przestrzeni przeznaczonej dla nowoczesnych marek, które rozwinęły się w Internecie za pośrednictwem kanałów takich jak m.in. Instagram. Dzięki niej fashionistki będą mogły zapoznać się z najnowszymi trendami i koncepcjami miejskiego stylu życia w jednym miejscu, wspierając wizję IKEA Centers w tworzeniu unikalnych miejsc spotkań.
Underline opiera się na trzech głównych obszarach: mody, stylu życia, Wellness & Beauty. Tworzy ją ponad 30 marek. Wiele z nich to popularne rosyjskie marki modowe czy wschodzące gwiazdy jak Cocos Moscow, Akhmadullina Dreams, Demeter, Fashion Confession, Sorry I’m not oraz Marie by Marie. Większość z tych internetowych marek uruchomiła krótkoterminowe pop-up story, dzięki czemu oferta modowa Underline ciągle się zmienia.
Powierzchnia handlowa to tylko 2 000 m kw. Pozostałe 4 000 m kw. dedykowane jest popularnym usługom. W przestrzeniach tych młodzi ludzie mogą pracować, ćwiczyć jogę, pić kawę, korzystać z zabiegów kosmetycznych lub brać udział w tematycznych wykładach. Przestrzeń tą tworzą takie marki jak Respublika, czyli nowoczesna modernistyczna księgarnia w Moskwie, Double B będąca kawiarnią z wyrobami rzemieślniczymi oraz 365 Detox-café, w którym można znaleźć zdrowe przekąski. Jest też salon fryzjerski, sklep pop-up IKEA, strefa wykładowa i czytelnia. Underlina to także przestrzeń, w której goście mogą się zrelaksować i cieszyć się wolnym czasem.
Koncepcja Underline jest zgodna z planem IKEA Centers, aby stworzyć nowy rodzaj centrum handlowego - czyli unikalnego miejsca spotkań IKEA, ukierunkowanego na wartości IKEA, które służą potrzebom społeczności. Oznacza to spotkania z modą, ale wykraczającą daleko poza zakupy. Centra IKEA to miejsca, w których ludzie chcą spędzać czas, gdzie mogą nawiązywać kontakty, robić zakupy i cieszyć się nowymi doświadczeniami.
Mega Teply Stan to centrum handlowe odwiedzane przez 35 mln klientów rocznie, które pozostaje jednym z wiodących ośrodków mody w Moskwie.
Dużo mówi się o potrzebie tego, by obiekty handlowe zapewniały nowe, oryginalne doświadczenia, których nie da się powielić online. Underline to prawdziwie nowa koncepcja, której celem jest zaangażowanie pokolenia „millennialsów”. Zdobyła już sobie popularność, a osiągającymi najlepsze wyniki markami są jak dotąd wschodzące marki wypromowane na Instagramie, takie jak Marchelas, Bat Norton, LN Family oraz Astra Moda. Underline powoduje zwiększenie liczby osób odwiedzających sklepy wszystkich najemców powierzchni w naszym centrum handlowym Mega Teply Stan i prawdopodobne jest, że w innych centrach należących do naszego portfela wprowadzone zostaną podobne koncepcje
- powiedział Luc Mougel, Manager Grupy Lease dla IKEA Centres Russia.
IKEA Centers inwestuje obecnie 2 miliardy euro w swój portfel obejmujący 14 rosyjskich centrów handlowych, które działają pod marką Mega. Dzięki temu uda się je zmodernizować - częściowo w celu stworzenia koncepcji takich jak Underline. IKEA Centres prowadzi już 45 obiektów handlowych w Rosji, Chinach i Europie. Firma planuje jednak do 2025 roku wzrost ich liczby do 70 lokalizacji odwiedzanych przez około 1 mld osób rocznie, znajdujących się w 15 krajach.