Jak będzie wyglądał dom towarowy przyszłości?

2017-06-12 | 12:00

Wiele wybudowanych kilkadziesiąt lat temu centrów handlowych przechodzi dziś trudne chwile. Zmieniły się preferencje klientów i sposób, w jaki robią zakupy. Badacze twierdzą jednak, że znaleźli sposób, by przyciągnąć klientów. Otwarty niedawno Westfield World Trade Center w Nowym Jorku rocznie gości ponad 100 mln odwiedzających. Jednocześnie dziesiątki amerykańskich centrów handlowych upadają, nie mogąc nakłonić do zakupów dostatecznej ilości osób. Jak twierdzą analitycy cytowani przez portal Business of Fashion, sekret stojący za sukcesem nowojorskiego domu handlowego to sprzedawanie... doświadczeń.

Idealny na Instagram

Fasada i wnętrze budynku imponują rozmachem i świetnie nadają się na tło zdjęć. Nic dziwnego, że galeria szybko podbiła media społecznościowe. Jeszcze niedawno pozostałoby to bez znaczenia ale dziś zainteresowanie internautów przekłada się na realne zyski. Osoby, które zobaczą takie zdjęcie i zamarzą, by zrobić sobie podobne, mogą przecież przy okazji zrobić wewnątrz zakupy. Jedna z analityczek, Nina Fuhrman z firmy oferującej strategie dla handlu, tłumaczyła na łamach Business of Fashion: - Czas to pieniądz. Wyzwanie polega na tym, by reagować na to, jak konsumenci chcą spędzać swój czas. Jeśli mogę zrobić zakupy w domu, gdy jest mi wygodnie, daje mi to czas wolny, który mogę spędzić z rodziną. Jeśli już idę do centrum handlowego, to będę robić zakupy w zupełnie inny sposób, niż kiedyś. - opisuje.

Dlatego zdaniem jej i innych analityków centra handlowe aby przetrwać, będą musiały dostosować się do życzeń klientów. Kino czy sklep z ekskluzywną żywnością mogą już nie wystarczyć – w cenie będą rozwiązania, które zbliżą galerę handlową do miejsca spotkań i domu kultury.

Badacze wskazują na jeszcze jeden sektor, w którym sklep stacjonarny zawsze wygra z internetem: artykuły pierwszej potrzeby. Kupno świeżych kwiatów, chleba, warzyw i owoców czy artykułów higienicznych nadal jest prostsze „w realu” niż w internecie. Właściciele sklepów i galerii powinni o tym wiedzieć i stawiać na takie towary.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Sonia Grodek

Jak będzie wyglądał dom towarowy przyszłości?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.