L'Occitane en Provence - francuska firma kosmetyczna znana z bogatej oferty kremów do rąk, produktów do pielęgnacji skóry i ciała oraz zapachów - z końcem sierpnia otworzyła nowy koncept swojego sklepu na nowojorskiej 5. Alei w Nowym Jorku.
Nasz sklep na Piątej Alei to miejsce niepodobne do innych, pełne nieskończonych odkryć ducha i piękna Prowansji. Od przyciągających wzrok instalacji artystycznych po zintegrowane produkty lifestyle i udoskonalone usługi realizacji. Atmosfera w tym sklepie będzie się nieustannie zmieniać
- powiedział Paul Blackburn, wiceprezes ds. Koncepcji, budowy i merchandisingu w Ameryce Północnej.
L'Occitane śledzi trend empirycznego handlu detalicznego, w którym marki tworzą doświadczenia. Po wejściu do sklepu o powierzchni 1870 stóp kwadratowych, zaprojektowanego przez międzynarodowego dyrektora artystycznego Daniela Contorniego i Blackburn, przy Piatej Alei, klienci witani są przez zestaw rowerów, który znajduje się na tle bujnych, brukowanych uliczek Prowansji. Można tam robić zdjęcia na Instagram, SnapChat lub inne media społecznościowe. Przestrzeń będzie również służyć jako miejsce odpoczynku od letniego upału - odwiedzający mogą odprężyć się podczas relaksujących masaży dłoni i prowansalskich smakołyków, tworzyć spersonalizowane pamiątki lub zakupić papiernicze artykuły firmy Rifle Paper Co. i butelki na napoje S'well.
Klienci będą mogli zapoznać się z historią marki L'Occitane i produktami sygnowanymi przez nieustannie zmieniające się i wciągające instalacje, które odzwierciedlają prowansalską sztukę i opowiadają historię. Doświadczenie każdego klienta ma być wyjątkowe. Jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem tego interaktywnego butiku. Od orzeźwiających przekąsek i stacji hydratacji po fotograficzną scenę rowerową, goście są zaproszeni do ochłodzenia się od rosnących temperatur, by mogli się cieszyć smakiem Prowansji
- powiedziała Christina Polychroni, dyrektor ds. Marketingu regionalnego i e-Commerce w Ameryce Północnej.
W nowojorskim sklepie klienci mogą wypróbować premierowe produkty (np. Immortelle Overnight Reset Oil-in-Serum), a nawet przynieść puste, trudne do recyklingu produkty kosmetyczne i uzyskać 10% zniżki na zakupy w L'Occitane.
Lokalizacja przy Piątej Alei jest najnowszą koncepcją L'Occitane. W Paryżu z kolei znajduje się sklep L'Occitane, w którym można skorzystać z menu restauracji francuskiego cukiernika Pierre Hermé, a pop-up cafe w Singapurze oferuje dania azjatyckiej cukierniczki Janice Wong. Ciekawym projektem jest także L'OcciTruck, czyli pierwszy w historii sklep wędrowniczy na kołach.