Lidl jest najszybciej rozwijającym się supermarketem w Wielkiej Brytanii

2017-11-10 | 09:00

Sklepy spożywcze Aldi i Lidl przyczyniły się do wzrostu rynku supermarketów w Wielkiej Brytanii o połowę w trzecim kwartale br. Najnowsze dane z firmy badającej rynek Kantar Worldpanel wskazują, że sprzedaż supermarketów wzrosła o 3,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumenckiej w Kantar Worldpanel, powiedział: Aldi i Lidl wspólnie zwiększyły sprzedaż o 390 mln funtów w tym kwartale, co stanowi połowę całkowitego wzrostu całego rynku w tym okresie.

Sprzedaż Lidl wzrosła o 16% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, podczas gdy sprzedaż Aldi wzrosła o 13,4%.

Udział w rynku wzrósł o 0,6% w przypadku sklepów spożywczych, do 5,2% rynku dla Lidl i 6,8% dla Aldi.

Morrisons najszybciej rozwijał się wśród czterech dużych supermarketów - takich jak Tesco, Sainsbury's, Asda - przy wzroście sprzedaży o 2,8%.

McKevitt powiedział: Rosnąca sprzedaż w cegielniach i zaprawach Morrisons została uzupełniona przez szybką ekspansję na platformie e-commerce, szczególnie w Londynie i na południu, gdzie sprzedaż online wzrosła o 29%. Mimo wzrostu ogólny udział detalisty w rynku spadł o 0,1 punktu procentowego do 10,3%.

Ekskluzywny sklep spożywczy Waitrose odnotował wzrost sprzedaży o 2,3% w tym samym okresie. Jego udział w rynku spadł o 0,1%, ale nadal wyprzedza Lidl.

O ile inflacja w sklepach typu "like-for-like" pozostanie na poziomie 3,2%, konsumenci będą mogli zaobserwować spowolnienie cen w 2018 r., przy czym w pierwszym kwartale wskaźnik ten spadnie poniżej 2%.

Oddzielne dane z firmy Nielsen zajmującej się badaniem rynku pokazują, że w ciągu czterech tygodni, kończących się 7 października, supermarkety odnotowały ogólny wzrost przychodów ze sprzedaży o 3,9%. Był to siódmy miesiąc dalszego wzrostu sprzedaży powyżej 2,0%.

Dane Nielsena pokazują, że udział Lidla w rynku wynosi 5,1%, a Aldi 8,1%.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: www.independent.co.uk

Lidl jest najszybciej rozwijającym się supermarketem w Wielkiej Brytanii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.