LPP podsumowuje rok na Oxford Street

2018-12-19 | 09:00

Salon Reserved w Londynie wypracował ponad 10 mln funtów przychodu, sprzedając ponad 700 tys. sztuk odzieży w ciągu roku. Każdego miesiąca klienci kupowali tam średnio 54 tysiące produktów. W rok po debiucie na Oxford Street LPP nawiązuje współpracę z magazynem Vogue. To kolejny krok w stronę budowania globalnej rozpoznawalności Reserved.

Chcąc pojawiać się z ofertą szerzej w świecie, najpierw musimy zaistnieć w świadomości zagranicznych klientów, odwiedzających najważniejsze ulice handlowe europejskich miast. Londyn jest dla nas jedną z takich lokalizacji. Wyniki wypracowane w pierwszym roku od otwarcia salonu w stolicy Wielkiej Brytanii są zgodne z naszymi oczekiwaniami. W miejscach takich jak Oxford Street jest ogromna konkurencja i trudno od razu uzyskać spektakularne efekty. Z pewnością chcieliśmy, by marka Reserved została zauważona i to zdecydowanie udało nam się osiągnąć. Zeszłoroczny debiut był przełomowym momentem, który pozwolił nam śmielej patrzeć na kolejne lokalizacje naszych sklepów

– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Od otwarcia jesienią 2017 roku do końca września br. salon Reserved wypracował ponad 10 milionów funtów przychodu. Równolegle gdański producent uruchomił na rynku brytyjskim sklep internetowy swojej flagowej marki. - Dzięki obecności na Oxford Street poznajemy preferencje międzynarodowego klienta. W ciągu tego roku istotnym źródłem wiedzy o doświadczeniach i oczekiwaniach klientów była dla nas również sprzedaż online. W porównaniu do innych rynków zauważamy tam wyższe zainteresowanie liniami premium i kolekcjami kapsułowymi – dodaje Przemysław Lutkiewicz.

Debiut Reserved na jednej z najważniejszych ulic handlowych Europy przyciągnął tłumy klientów. W rok po tym wydarzeniu brytyjski salon polskiej spółki nadal budzi zainteresowanie odwiedzających Oxford Street m.in. najnowszą kolekcją współtworzoną z brytyjską redakcją magazynu Vogue.

Na tak wymagającym rynku nie wystarczy się pojawić, aby przykuć uwagę klienta. Daliśmy się zauważyć już od pierwszego kroku, mocnym wejściem z Kate Moss czy wiosenną kampanią z Cindy Crawford. Za nami czas wytężonej pracy nad rozpoznawalnością naszej marki na rynku brytyjskim. Zawiesiliśmy poprzeczkę bardzo wysoko i staramy się utrzymać ten poziom. My lubimy wyzwania – kończymy 2018 rok na Oxford Street wspólną kolekcją z magazynem Vogue, źródłem inspiracji dla naszych klientów na całym świecie

– komentuje Monika Kapłan, dyrektor marketingu Reserved.

W ciągu ostatnich miesięcy redaktorzy Vogue wspólnie z projektantami z warszawskiego biura projektowego Reserved pracowali nad wyjątkową kolekcją sylwestrową „Curated by British Vogue”, dostępną od 6 grudnia br. w wybranych salonach flagowych marki oraz w sklepie internetowym. Sam projekt już przed premierą cieszył się dużym zainteresowaniem nie tylko w Wielkiej Brytanii i Polsce. To zasługa szeroko zasięgowej kampanii marketingowej, realizowanej zarówno w mediach tradycyjnych, jak i internetowych oraz wydarzeń promujących kolekcję w Warszawie, Londynie czy Hamburgu.

Międzynarodowe kampanie z udziałem znanych osobistości świata mody i sztuki to jeden z elementów strategii zwiększania rozpoznawalności marki Reserved. W sezonie jesienno-zimowym twarzami kolekcji został duet polsko-francuski: aktorka Joanna Kulig oraz influencerka i modelka Jeanne Damas. Taneczny klimat kampanii „I Can Boogie” miał też swoją odsłonę w Londynie – witryna salonu Reserved przyciągała uwagę odwiedzających Oxford Street niebanalnym połączeniem sztuki i mody. W miejsce statycznych zazwyczaj manekinów pojawiła się dynamiczna kompozycja nawiązująca do estetyki kolekcji i motywów przewodnich kampanii.

Budowanie rozpoznawalnego brandu to jedno, niemniej ważna jest odpowiednio zaaranżowana przestrzeń. Salon na Oxford Street ma ponad 3000 m2. Całość ekspozycji mieści się na jednej kondygnacji, a dzięki konceptowi salonów Reserved „Open to Public”, wszystko znajduje się na linii wzroku klienta i w zasięgu jego ręki. Podążając za oczekiwaniami konsumentów, taki salon to „must have” nie tylko w Europie Zachodniej, ale we wszystkich kluczowych lokalizacjach brandu, jak np. w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Z perspektywy sieci sprzedaży wszystkich marek LPP, która obejmuje dziś ponad 1700 sklepów, Oxford Street to najlepsze miejsce do testowania świeżych rozwiązań. - To, co sprawdza się w międzykulturowym, tętniącym życiem Londynie, podpowiada nam, jak powinniśmy się zmieniać i co warto wdrażać w innych salonach, zarówno Reserved, jak i pozostałych marek LPP na świecie – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Flagowa marka LPP Reserved jest dziś obecna już w 23 krajach. W 2019 roku sieć stacjonarna polskiej spółki powiększy się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię. W przyszłym roku LPP zamierza również udostępnić swoją ofertę przez Internet klientom ze wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej.

Tagi: Ekspansja na rynki zagraniczne LPP Oxford Street Przemysław Lutkiewicz Reserved Monika Kapłan
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP podsumowuje rok na Oxford Street

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.