W Chinach marki luksusowe docierają do swoich klientów przez WeChat. Popularny odpowiednik Whatsappa pozwala tworzyć w ramach aplikacji mini-aplikacje, w których klient może zagrać w proste gry czy zapoznać się z promocjami w najbliższej galerii handlowej.
WeChat w Chinach jest najpopularniejszą mobilną aplikacją. Marki nie mogą ignorować siły tej platformy, chcąc dotrzeć do klientów i rozwinąć się w tym kraju. Niedawno aplikacja umożliwiła tworzenie mini-programów w ramach swojej platformy. Firmy chętnie korzystają z nich, by reklamować swoje produkty i tworzyć interaktywne kampanie marketingowe.
Swarovski na WeChacie
Szczególnie marki luksusowe upodobały sobie to rozwiązanie i chętnie korzystają z niego choćby podczas świąt. Jak podaje gazeta Jing Daily, w Chinach w tym czasie galerie handlowe i duże sklepy pokrywają kolorowe dekoracje, które wcześniej są reklamowane na WeChacie. Z takich rozwiązań korzystają nie tylko marki lokalne, ale też globalni giganci. Swarovski użył w zeszłym roku tego sposobu, by reklamować swój kalendarz adwentowy. Kosztował on 434 $ i zawierał 3 rzeczy w pełnej cenie i 21 mini-prezentów. Z tej okazji powstała interaktywna kampania na WeChacie, która pozwala odtworzyć doświadczenie wizyty w sklepie Swarovski. Każdego dnia w wirtualnym kalendarzu adwentowym użytkownicy mogli zagrać w inną mini-grę. Po jej ukończeniu otrzymywali kartę, a po zebraniu siedmiu kart można było dostać od Svarowskiego upominek. Kartami można było również zamieniać się z przyjaciółmi.
Podobne kampanie mają też inne marki, takie jak Stella McCartney. Do jej świątecznej mini-gry można było wgrać selfie, a następnie uzupełnić je o motywy i przedmioty związane z marką. To pozwalało w subtelny sposób zapoznać użytkowników z ofertą przygotowaną na Święta.