W Miami powstanie American Dream - centrum handlowe o wartości 4 miliardów dolarów. Będzie to największy obiekt w USA.
Zajmujący ponad 550 000 m kw. (6 milionów stóp kwadratowych) kompleks handlowo-rozrywkowy będzie dwa razy większy od największego obecnego centrum handlowego w kraju - King of Prussia Mall w hrabstwie Montgomery w Pensylwanii.
Mieszczący się na nierozwiniętych terenach przy Florida Turnpike, American Dream Miami będzie bardziej przypominał park rozrywki niż tradycyjne centrum handlowe w kształcie hantli. Kompleks będzie wyposażony w park wodny z ogromnym krytym basenem, krytym lodowiskiem, sztucznym stokiem narciarskim, przejażdżkami "podwodnymi", dziesiątkami restauracji i nawet 1200 sklepami.
Twórcy American Dream Miami - Triple Five przewiduje, że każdego roku obiekt odwiedzi 30 milionów klientów. To ok. 10 milionów mniej odwiedzających niż Mall of America, który rocznie generuje blisko 2 miliardy USD dla Minnesoty.
Niektórzy sceptycznie podchodzą do projektu. Wiele istniejących centrów handlowych w Miami twierdzi, że miasto, które ma już nasycony rynek detaliczny, nie potrzebuje kolejnego centrum handlowego (szczególnie tej skali). Ponadto niektórzy mieszkańcy Miami obawiają się również potencjalnego zużycia wody i energii oraz negatywnego wpływu na miejski system wód opadowych. Podczas spotkania Komisji Hrabstwa Miami-Dade, które odbyło się 17 maja, mieszkaniec Miami, Megan Sorbo, określiła projekt "obrzydliwością środowiska". Ekolodzy z Sierra Club zauważyli, że mega-centrum handlowe znajdzie się w nisko położonym rejonie Miami, co dodatkowo zwiększa ryzyko powodzi.
Podczas gdy Triple Five uzyskało zgodę miasta, nadal potrzebuje szeregu pozwoleń, dodatkowego finansowania i propozycji infrastruktury odpływu wód opadowych. Projekt nie ma jeszcze ustalonego harmonogramu prac.
Gdy American Dream Miami idzie naprzód, setki centrów handlowych i tysiące sieci handlowych - od Claire's do Sears - zamknęły się w ciągu ostatnich dwudziestu lat w USA. Według analityków detalicznych, o wiele więcej może się zamknąć w perspektywie najbliższych 10 lat, głównie ze względu na wzrost popularności zakupów online i zmianę nawyków konsumenckich.
Jak wierzą twórcy projektu, nowy kompleks Miami będzie opłacalny i stworzy przykładowy model dla aktualnie walczących o przetrwanie centrów handlowych i centrów handlowych przyszłości. W odróżnieniu od tradycyjnych ośrodków podmiejskich, American Dream Miami koncentruje się bowiem na atrakcjach empirycznych, a park wodny i lodowisko znajdują się w atrium. Projekt wpisuje się w gatunek obiektów lifestylowych, które często znajdują się w pobliżu ośrodków miejskich i przyciągają turystów z całego regionu, a nie tylko ludzi mieszkających w pobliżu.