W lutym w Tokio Starbucks otworzył Roastery w Tokio. To największa lokalizacja marki na świecie, która liczy 4 piętra i zajmuje blisko 3000 m kw.
Tokio Roastery wyprzedza punkt w Szanghaju, który do tej pory był największym Starbucksem na świecie. Koncept jest również znany mieszkańcom w Seattle, Mediolanie i Nowym Jorku. Po Tokio Starbucks planuje otworzyć jeszcze jedno Roastery w Chicago.
Roastery to duże, oferujące bogaty asortyment produktów sklepy Starbucks, w których można kupić specjalną kawę i herbatę. Jest to również lokalna palarnia z masywnymi beczkami z kawą, w których przechowywane są świeżo palone ziarna
- powiedział Kevin Johnson dyrektor generalny.
Palarnie mają na celu rozwiązanie problemu, przed którym stają wszyscy sprzedawcy detaliczni na świecie: jak sprawić, by doświadczenie w sklepie było wyjątkowe i na tyle ekscytujące, aby przyciągnąć klientów. Starbucks wykorzystuje również Roasteries do testowania koncepcji projektowych i elementów menu. Ponadto realizuje ideę „trzeciego miejsca” między domem a pracą.
Roasteries to dla nas wzmacniacze marki. To jest ich główny cel
- dodał Johnson.
The Tokyo Roastery
W Tokio klienci, którzy odwiedzą Roastery, mogą zamówić wyszukane napoje, takie jak latte z czarnej herbaty, przyozdobione kurkumą z waty cukrowej i herbatkami jaśminowymi. Mogą również patrzeć na kwiaty wiśni przez szklane ściany i popijać napoje na odkrytym tarasie.
Czteropiętrowy sklep oferuje wiele atrakcji. To pierwsze Roastery, które powstało od początku do końca we współpracy z lokalnym projektantem, architektem Kengo Kumą. Jest to również pierwsza lokalizacja Starbucks z dedykowanym „salonem inspiracji” do organizacji imprez. Jest domem dla największej na świecie herbaciarni Teavana. Starbucks ma również nadzieję, że pewnego dnia stanie się pierwszym ze swoich sklepów, który otrzyma certyfikat Specialty Coffee Association, grupy non-profit, która będzie szkolić profesjonalistów z branży kawy.
Ale Roastery Tokio ma również wiele elementów wspólnych z czterema poprzednimi lokalizacjami, takimi jak beczka - choć ta w Tokio ma ponad 16 m wysokości i jest największa z nich. Posiada również charakterystyczne cechy konstrukcyjne, takie jak znak z klapą dzieloną, zwany deską clacker, która wyświetla paloną w palarniach kawę. Podobnie jak w każdym Roastery, lokalizacja Tokio ma szereg rur napowietrznych, sprzedają niestandardowe towary i włączają piekarnie Princi do sklepów. W Tokio znajduje się również bar koktajlowy Arriviamo, w tym New York i Milan Roasteries.
Innowacje w menu i projektowaniu
Oprócz oferowania najwyższej jakości usługi, Roastery służy również jako laboratorium innowacji. Starbucks wprowadził na rynek nowe napoje w całym kraju po przetestowaniu ich w Roasteries. Juniper Latte, zeszłoroczny napój świąteczny, został zainspirowany napojem, który zadebiutował w Seattle Roastery w ubiegłym roku. Cascara Latte, która smakuje jak kawa wiśniowa, została wprowadzona we wszystkich sklepach w 2017 roku, a także zainspirowana napojem zaprezentowanym po raz pierwszy w Seattle Roastery.
Roasteries są również miejscem testowania nowych projektów, które później są wdrażane w innych lokalizacjach. To jednak dotyczy nie tylko Roastery, ale również Starbucks Reserve Bars. Są to wysokiej klasy kawiarnie, które nie są tak wyszukane jak Roasteries, ale serwują kawę najwyższej jakości i oferują wyższy poziom niż standardowy Starbucks. Starbucks ma ponad 200 Reserve Bars na całym świecie, w większości w Azji.
Roasteries były również inspiracją dla nowych koncepcji Starbucks, takich jak „sanktuarium kawy”, które zostało otwarte na Bali w styczniu. Ten sklep posiada farmę kawy o powierzchni prawie 100 m kw. ze szkółką, w której klienci mogą sadzić nasiona. Klienci sklepu, nazywani Starbucks Dewata Coffee Sanctuary, mogą także wziąć udział w degustacjach i zajęciach przygotowujących do parzenia kawy oraz uczestniczyć w procesie sadzenia za pośrednictwem interaktywnej ściany cyfrowej.