Tommy Hilfiger zmienia sposób sprzedaży detalicznej. Dzięki interaktywnym monitorom zamontowanym od podłogi do sufitu, spersonalizowanym stacjom hafciarskim, a nawet kawiarni, można śmiało powiedzieć, że odremontowany w Amsterdamie sklep z etykietą amerykańskiej marki to spojrzenie w przyszłość handlu detalicznego. Sklep powitał pierwszych klientów 13 grudnia 2018.
Tommy Hilfiger szuka - podobnie jak wiele wiodących marek modowych - sposobów na realizację strategii omnichannel, łączącej internetowe i tradycyjne zakupy, aby jak najlepiej zaspokoić stale zmieniające się potrzeby klientów.
Zajmujący ponad 300 m kw. sklep - usytuowany przy Pieter Cornelisz Hooftstraat, luksusowej ulicy handlowej Amsterdamu - łączy dumne amerykańskie dziedzictwo Tommy'ego ze współczesnym i eleganckim akcentem. Wnętrze charakteryzuje się nowoczesnymi wykończeniami i jasną, przestronną estetyką, nawiązującą do żeglarskiego stylu życia - jednego z długotrwałych źródeł inspiracji Tommy'ego Hilfigera.
Podświetlane białe lakierowane panele ścienne zestawiają rustykalne dębowe podłogi. Umeblowanie wykonane z białego drewna o wysokim połysku, z akcentami z polerowanej stali nierdzewnej, drewna orzechowego i szkła. Mówiąc prościej, miejsce wygląda na nowoczesne.
Uwagę przykuwają wspaniałe ekrany. W nowym sklepie znajdują się "Digital Endless Aisles" - monitory, które umożliwiają klientom dostęp do całej kolekcji online marki. Czegoś nie ma w magazynie? Nie ma problemu. Wystarczy znaleźć przedmiot online i zamówić go w sklepie lub z bezpłatną dostawą do domu. Co więcej, monitory pozwalają klientom łatwo odnaleźć produkty z wybranych stylizacji zamieszczonych np. na Instagramie, billboardach lub innych reklamach..
W sklepie dostępna jest najnowsza kolekcja Tommy'ego Hilfigera, sekcja z szyciem na miarę, a także pełen asortyment odzieży męskiej, damskiej, obuwniczej i akcesoriów. Ponadto podczas otwarcia nowego salonu zaprezentowano pierwszą kolekcję zbiorczą TommyXLewis, zaprojektowaną przez Tommy'ego Hilfigera we współpracy z brytyjskim kierowcą Formuły 1 i ambasadorem marki globalnej Tommy'ego Hilfigera, Lewisa Hamiltona.
Nowością w koncepcie marki jest kawiarnia. Kawy można się napić przy "cyfrowym stole". Jest to stół z wbudowanymi monitorami, które pozwalają klientom przeglądać kolekcje online Tommy'ego przy kawie.
Kupujący mogą również spersonalizować swoje własne ubrania w nowej stacji haftu TommyXYou - części sklepu, która pozwala klientom dodać osobisty charakter do nowo zakupionych przedmiotów.
Nie można zaprzeczyć, że handel detaliczny się zmienia. Konsumenci coraz częściej korzystają z zakupów online, a marki modowe muszą dostosowywać się do zmieniających się nawyków.
Doświadczenie staje się coraz ważniejsze. (...) sam towar nie wystarcza w dzisiejszych czasach
- powiedział David Wise, dyrektor kanału w regionie EMEA w zeszłotygodniowym wydarzeniu The World of Commerce w Amersfoort w Amsterdamie.
Dzięki testowaniu przez Amazon sklepów bez kas, H&M otwierając swoją pierwszą kawiarnię w sklepie i Johnowi Lewisowi wprowadzającemu nowe "prywatne zakupy po godzinach", wyraźnie widać, że detaliści coraz bardziej koncentrują się na innowacyjnych doświadczeniach klientów. Tommy Hilfiger chce dzielić tę ideę w swoim nowym sklepie w Amsterdamie.