Wskutek dynamicznego wzrostu czynszów New Bond Street w Londynie została trzecią najdroższą ulicą handlową świata, a nowojorska Górna Piąta Aleja i dzielnica Causeway Bay w Hongkongu ponownie zajęły pierwsze i drugie miejsce w globalnym rankingu - to wyniki raportu Cushman & Wakefield.
Tegoroczny 29. raport przedstawia ranking 451 najdroższych ulic handlowych świata w 68 krajach dotyczące wysokości czynszów za najlepsze powierzchnie handlowe.
Najdroższą ulicą handlową świata jest nadal Górna Piąta Aleja w Nowym Jorku, gdzie średni roczny czynsz za metr kwadratowy powierzchni wynosi 28 262 euro. Drugie miejsce w rankingu ponownie zajęła hongkońska dzielnica Causeway Bay pomimo spadku czynszów o 4,7% do 25 673 euro za m kw. rocznie.
W tegorocznym rankingu na trzecie miejsce awansowała londyńska New Bond Street, gdzie czynsze wzrosły od ubiegłego roku o ponad jedną trzecią (w walucie lokalnej) do 16 200 za m kw. rocznie. Wzrost ten w porównaniu z innymi lokalizacjami świata świadczy o bogatej ofercie handlowej Londynu i silnym popycie na najbardziej atrakcyjną powierzchnię handlową w dzielnicy West End.
Z czynszami na poziomie 13 500 euro za m kw. rocznie (wzrost o 12,5%) Via Montenapoleone w Mediolanie zajęła czwarte miejsce w globalnym zestawieniu, natomiast paryskie Pola Elizejskie, gdzie średni czynsz wynosi 13 255 euro za m kw. rocznie i nie zmienił się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, spadły na piątą pozycję.
Pomimo napływających z mediów wielu negatywnych informacji globalny rynek handlowy nadal dynamicznie się rozwija, odpowiadając na zmiany technologiczne i demograficzne na całym świecie. Najbardziej prestiżowe lokalizacje, takie jak Górna Piąta Aleja w Nowym Jorku, Causeway Bay w Hongkongu i londyńska New Bond Street, cieszą się największym zainteresowaniem międzynarodowych marek dążących do zapewnienia klientom nowych i ciekawych atrakcji. Najbardziej innowacyjne sieci handlowe łączą platformy sprzedaży w sieci z zakupami w sklepach stacjonarnych, tworząc dla klientów wielokanałową formę dystrybucji, czyli tzw. omnichannel, ale profil i lokalizacja odgrywają bardzo ważną rolę w segmencie premium
- powiedział Darren Yates, autor raportu i dyrektor działu badań rynku handlowego w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.