Nowy wymiar rozrywki w centrach handlowych

2019-02-11 | 09:00

W centrum VR, w jednym z shopping malli w Kalifornii można przenieść się do wirtualnego oceanu lub zatopionej w dżungli świątyni. Zdaniem twórców, taka forma rozrywki w centrach handlowych to przyszłość branży.

Zdaniem firmy Dreamscape Immersive, która swoją działalność opisuje jako „location-based VR” (wirtualna rzeczywistość oparta na lokalizacji), to przyszłość rozrywki w centrach handlowych. Zwykłe kino może nie być już atrakcją, ale przeniesienie się do świata podwodnego lub do dżungli to świetna rozrywka zarówno dla rodzin, grup znajomych czy całych wycieczek szkolnych.

W oddziale Dreamscape, w centrum handlowym w południowej Kalifornii, tuż przy wejściu znajduje się drewniana lada, a nad nią zegar i tablica odjazdów. Dalej na uczestników czekają akcesoria, które mogą zabrać w podróż do kosmicznego zoo czy podwodnej krainy. Kolejne pomieszczenia przypominają przedziały luksusowego pociągu, aby uczestnicy mogli jeszcze wyraźniej poczuć, że udają się w prawdziwą podróż.

VR to nie tylko świat gier

Twórcy zdradzają, że pomysł na tak dopracowane poczekalnie i szatnie zaczerpnęli z parków rozrywki, gdzie często również już od wejścia wszystko jest związane z motywem przewodnim. Dyrektor firmy Bruce Vaughn, który wcześniej pracował w Disney'u, tak opowiada o działalności na łamach portalu The Verge:

Chcemy wyjść poza standardowe postrzeganie wirtualnej rzeczywistości, która kojarzy się z technologiami i światem gier. Przechodząc przez drzwi ludzie są zaskoczeni i mają poczucie, że czeka ich coś zupełnie nowego. W najgorszym razie, jeśli ktoś nic nie wie o VR, czuje się bezpiecznie i chce iść dalej.

Jeśli chodzi o stronę praktyczną, to do sali gier Dreamscape wejść może jednocześnie do sześciu osób. Każda ma plecak ze sprzętem, gogle i czujniki ruchu rąk i stóp. Mogą poruszać się po pomieszczeniu, którego podłoga wibruje dla zwiększonego efektu. W galerii Westfield Century City jest pięć takich sal, z czego jedna służy do symulacji lotu.

zobacz materiał video

Tagi: Bruce Vaughn Dreamscape Immersive
Oceń artykuł:

Źródło: www.theverge.com

Nowy wymiar rozrywki w centrach handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.