Packeta Poland rozwija skrzydła na polskim rynku

2024-02-01 | 18:11

W ubiegłym roku Packeta Group obsłużyła na całym świecie w sumie 106 milionów przesyłek, osiągając rekordowe obroty na poziomie 294 mln EUR. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie ponad 9,2 mln paczek (z Polski i do Polski) – o 123% więcej niż w roku 2022 (wówczas 4,1 mln). Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do klientów w Czechach, na Słowacji i w Rumunii – to są obecnie główne kierunki ekspansji polskich e-sklepów. Jednocześnie też konsumenci z tych krajów najchętniej robili zakupy w polskich sklepach internetowych. 

  • Ubiegły rok był wyjątkowo udany dla Packety - globalnej, logistycznej platformy dla e-commerce, zarówno dla Grupy, jak i polskiej spółki.
  •  W 2023 r. Grupa Packeta osiągnęła obrót na poziomie 294 mln EUR, co oznacza wzrost o 18,3% rok do roku. Liczba przewiezionych przesyłek przekroczyła 100 milionów i była rekordowa w całej historii firmy.
  •  Polska spółka - Packeta Poland - również ma za sobą bardzo udany rok. Znacząco zwiększyła skalę działalności - dostarczyła ponad 9,2 mln przesyłek (przeszło dwukrotnie więcej niż rok wcześniej) zanotowała prawie 130% wzrost przychodów, powiększyła grono klientów - polskich e-sklepów - o ponad 75%, zwiększyła zatrudnienie niemal o 1/3 i otworzyła w Polsce nowy magazyn typu cross-dock.
  •  Miarą sukcesu firmy jest też ubiegłoroczny awans Dyrektor Zarządzającej Packeta Poland – Justyny Andreas, która kieruje obecnie działalnością Packety już nie tylko za rynku polskim, ale też w krajach bałtyckich, bałkańskich, Skandynawii, Rumunii oraz w Europie Zachodniej.
  •  Tegoroczne plany firmy są równie ambitne – Packeta chce w dalszym ciągu wspierać polskie e-sklepy w ekspansji zagranicznej, a także rozwijać rynki krajów bałtyckich i bałkańskich oraz sieć bezpośrednich europejskich połączeń.


Znacząco zwiększyły się też przychody polskiego oddziału firmy – z 53,9 mln zł w roku 2022 do 123,6 mln w 2023 (wzrost o 129% r/r). Tak dynamiczny rozwój Packeta zawdzięcza systematycznie powiększającej się liczbie klientów – w ubiegłym roku portfel polskich e-sklepów korzystających z jej usług urósł o 75% - a także zwiększającej się skali współpracy z dotychczasowymi klientami. Firma może się też pochwalić współpracą z wiodącymi marketplace'ami – Allegro czy Kaufland Global Marketplace.

W ślad za organicznym wzrostem biznesu rosła też liczba pracowników oraz skala inwestycji. W roku 2023 Packeta Poland zwiększyła zatrudnienie o 28%, otworzyła też w Bielsku-Białej nowy magazyn cross-dock, z którego może obsłużyć 600 tys. przesyłek miesięcznie i dostarczać je w 33 kierunkach. Całkowity koszt nowej inwestycji to 7 mln zł. Obecnie Packeta posiada w Polsce magazyny w Bielsku-Białej przy granicy z Czechami oraz w Konotopie pod Warszawą.

– Ubiegły rok był sporym wyzwaniem dla polskiej branży e-commerce. Po tym, jak pandemia przyzwyczaiła e-sklepy do skokowych wzrostów sprzedaży, nastąpiła stabilizacja, a nawet spadki w stosunku do lat poprzednich, na co wpływ miały m.in. ożywienie handlu tradycyjnego po pandemii czy wysoka inflacja, która zmusiła wielu klientów do oszczędności. Nie znaczy to jednak, że polskie sklepy internetowe przestały się rozwijać – dla wielu z nich wyhamowanie lokalnego rynku było bodźcem do rozwoju działalności cross-border i poszukania klientów za granicą, co tylko potwierdza, że polski e-commerce coraz bardziej otwiera się na rynki zagraniczne. Ten trend widać też w szybko rosnącej liczbie  e-sklepów krzystających z naszych usług, komentuje Justyna Andreas Managing Director, Commercial Entities, Packeta Group.

Dynamiczny rozwój Packety Poland został doceniony w całej Grupie Packeta, czego wyrazem był ubiegoroczny awans Dyrektor Zarządzającej polskiego oddziału – Justyny Andreas, która obecnie - jako Director Commercial Entities - kieruje działalnością Packety w Polsce, krajach bałtyckich i bałkańskich, Skandynawii, Rumunii oraz w Europie Zachodniej.

Działalność Packety w Polsce to nie tylko logistyczna i technologiczna obsługa e-skepów. Firma jest doradcą swoich klientów, oferuje wsparcie marketingowe, dzieli się wiedzą na temat specyfiki rynków zagranicznych, obowiązujących tam regulacji czy preferencji klientów. Przykładem takich działań jest m.in. inicjatywa GOinternational realizowana wspólnie z sześcioma innymi firmami z branży e-commerce, które połączyły siły, aby ułatwić polskim e-sklepom zagraniczną ekspansję. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie na polskim rynku, w którym poszczególne firmy dzielą się praktyczną wiedzą na temat cross-border e-commerce, na specjalnie w tym celu stworzonym kanale video na platformie YouTube. 

W roku 2024 Packeta Poland planuje dalszy intensywny rozwój. Celem numer jeden jest wspieranie polskich e-sklepów w zdobywaniu rynków zagranicznych w opraciu o skuteczną i szybką logistykę, ale też m.in. poprzez edukowanie i przekonanie, że zagraniczna ekspansja to nie opcja, ale realna szansa na zwiększenie skali działalności, czy wręcz konieczność, gdy e-sklep chce budować trwałą pozycję na rynku.

– Chcemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę marketingową z naszymi klientami, by wspomóc ich w początkowych krokach na rynkach zagranicznych. W Czechach, na Słowacji, Węgrzech czy w Rumunii jesteśmy silnie rozpoznawalną marką docierającą do setek tysięcy osób. Nasze Z-BOXy czy punkty odbioru są niemal na co drugiej czeskiej, słowackiej czy węgierskiej ulicy. Możemy to wykorzystać, by promować e-sklepy naszych klientów, przekonuje Justyna Andreas.

Kolejnym celem Packety na ten rok jest popularyzacja i promowanie rynków Europy Centralnej i Wschodniej w krajach bałtyckich i bałkańskich. – Nasze ubiegłoroczne doświadczenia pokazały, że litewskie, estońskie czy słoweńskie e-sklepy są często nieświadome potencjału i możliwości, jakie drzemią w naszej części Europy i rozwój działalności cross-border planują głównie w Europie Zachodniej. Chcemy to zmienić, mówi Justyna Andreas.

W obszarze działalności operacyjnej Packeta chce w dalszym ciągu rozwijać siatkę bezośrednich połączeń na terenie Europy, aby zmniejszyć liczbę przeładunków paczek, móc szybciej dostarczać przesyłki i obsługiwać ewentualne zwroty, zminimalizować prawdopodobieństwo uszkodzenia przesyłki, a w konsekwencji – aby zaoferować klientom niższe koszty.

Tagi: E-commerce / Omnichanel Justyna Andreas Packeta Raport
Oceń artykuł:

Źródło: Packeta

Packeta Poland rozwija skrzydła na polskim rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.