Pizza łączy świat

2018-06-13 | 09:00

Zamawianie jedzenia do domu czy biura to bardzo dobry sposób na zaoszczędzenie czasu. Przeznaczanie dodatkowych godzin na gotowanie jest męczącym obowiązkiem, od którego uciekają nie tylko Polacy. Na jakie dania z dowozem, oprócz najpopularniejszej pizzy decydują się mieszkańcy wielu krajów na świecie? Jak na ich tle wypada Polska? Delivery Hero, największa globalnie platforma do zamawiania jedzenia online, która ma udziały w PizzaPortal.pl, przygotowała raport, z którego wynika na jaką kuchnię w 2017 r. stawiali mieszkańcy Argentyny, Bahrajnu, Kuwejtu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Korei Południowej, Niemiec i Turcji.

Pizza łączy świat

Niemal we wszystkich wspomnianych krajach na podium znajduje się pizza. Trudno się temu dziwić, gdyż to włoskie danie niemal zrewolucjonizowało globalny rynek gastronomiczny. Pizzerie znajdziemy prawie w każdym zakątku świata. Różnymi rodzajami pizzy rozkoszują się zarówno mieszkańcy Europy, Ameryki Południowej, jak również Azji. Jednak w wielu państwach osoby zamawiające jedzenie online decydują się także na inne menu.

W Argentynie najczęściej zamawiane są typowe dla tamtejszej kuchni empanadas – odpowiedniki pierogów, które nadziewa się warzywami lub serem. Stanowią one 15% potraw zamawianych z dowozem. Pizza znalazła się dopiero na drugim miejscu (13%), a podium zamykają burgery (9%).

Po drugiej stronie kuli ziemskiej, w gorącym Bahrajnie bezsprzecznym liderem dań zamawianych z dowozem jest kebab, na którego decyduje się aż 33% osób. 12% Bahrajńczyków zamawia koftę – szaszłyk z mielonego mięsa z dodatkiem wielu przypraw, typowych dla orientalnej kuchni. Zaledwie 9% osób wybiera lżejsze dania – sałatki. W nieodległym Kuwejcie, gusta mieszkańców są nieco odmienne. 23% zamówień stanowią burgery, a 20% pizza. 9% zamawianych dań stanowią orzeźwiające sałatki, zamykając podium. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich, podobnie jak w Kuwejcie, w dostawie królują dania charakterystyczne dla kuchni „zachodniej”. Najpopularniejsze są burgery, na które decyduje się 20% klientów, 13% wybiera różne warianty wrapów – rodzajów kanapek zawiniętych na wzór tortilli w okrągły chlebek. Pizzę zamawia 11% osób.

Kuchnia Korei Południowej staje się coraz bardziej popularna na świecie. Trudno zatem się dziwić, że uwielbiają ją sami Koreańczycy. 18% dań zamawianych z dostawą w tym kraju stanowią tradycyjne dania tego państwa. 12% rynku zamawiania jedzenia przypada na kuchnię chińską. Liderem jednak został… kurczak, na którego decyduje się aż 35% klientów.

W Niemczech na najniższym stopniu podium znalazło się sushi, które, poza Japonią, największą popularnością cieszy się właśnie w krajach europejskich. Z dowozem zamawia je 9% klientów. 12% decyduje się na burgery, natomiast najpopularniejsza jest pizza – stanowi 33% wszystkich zamówień.

W Turcji króluje kebab, który jest narodową potrawą tego kraju. Zamawia go 28% klientów, na drugim miejscu są burgery (17%). Ostatnie miejsce podium przypadło pizzy (11%).

Polskie gusta

Mnogość restauracji, z których możemy zamówić jedzenie z dowozem sprawia, że Polacy zaczęli chętniej podróżować smakiem. Szczególnie na południe Europy. Z danych PizzaPortal.pl wynika, że najchętniej zamawiamy dania kuchni włoskiej. Decyduje się na nią aż 52% rodaków. Poza niekwestionowaną królową jaką jest pizza, chętnie spożywamy także makarony. Jesteśmy jednak wierni kuchni polskiej. Tradycyjne obiady domowe zamawia 23% klientów PizzaPortal.pl. 18% zamawianych dań to potrawy kuchni azjatyckiej, która od wielu lat cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością.

Delivery Hero działa w ponad czterdziestu krajach w Europie, Azji, Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie oferując usługi ponad 150 000 restauracji.

Raport, który przygotował Delivery Hero pokazuje, że niezależnie od szerokości geograficznej nasze gusta kulinarne są podobne – Spośród siedmiu przebadanych państw jedynie w Korei Południowej i Bahrajnie na podium nie znajdziemy pizzy czy burgerów. Warto jednak szukać nowych smaków, by wzbogacać swoje doznania kulinarne, a możliwości jest naprawdę wiele

– mówi Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl.

Tagi: PizzaPortal.pl
Oceń artykuł:

Źródło: PizzaPortal.pl

Zobacz także

Pizza łączy świat

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.