Ponad 720 tysięcy uratowanych paczek z Carrefour Polska

2023-05-17 | 17:12

Marnotrawstwo jedzenia to jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego świata. Ten problem, który można zauważyć w praktycznie każdym gospodarstwie domowym, wpływa negatywnie na środowisko, jak i na nasze portfele. Walcząc z tym zjawiskiem, sieć Carrefour we współpracy z Too Good To Go oferuje swoim klientom paczki niespodzianki z nadwyżkami produktów spożywczych. W ten sposób udało się uratować już ponad 720 tysięcy posiłków przed wyrzuceniem.

Carrefour Polska jest jednym z liderów walki z marnowaniem żywności w naszym kraju. W ramach swoich działań sieć między innymi współpracuje z aplikacją Too Good To Go, która umożliwia kupowanie niesprzedanych produktów z sieci za 1/3 oryginalnej wartości. Dzięki temu klienci mogą uratować przed zmarnowaniem pełnowartościową żywność w formie paczek niespodzianek i tym samym zadbać o środowisko, a także o swój domowy budżet.

Carrefour współpracuje z Too Good To Go od października 2020 roku, kiedy to została uratowana pierwsza paczka z żywnością. Od tego czasu partnerzy wspólnie uratowali przed zmarnowaniem już ponad 720 tysięcy takich paczek niespodzianek, co pozwoliło uniknąć aż 1,800 ton emisji Co2e przed wyprodukowaniem na darmo.

- W Carrefour Polska stawiamy na walkę z marnowaniem żywności i na zadowolenie naszych klientów. Dlatego współpracujemy z aplikacją Too Good To Go, która umożliwia kupowanie niesprzedanych artykułów po niższych cenach. Nasze paczki-niespodzianki cieszą się dużym zainteresowaniem i docierają do osób, które chcą dbać o środowisko oraz swój budżet. Zachęcamy wszystkich do pobrania aplikacji Too Good To Go i do ratowania jedzenia razem z nami

 komentuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska.

- Zmniejszanie marnotrawstwa żywności w sklepach ma duże znaczenie dla kształtowania nawyków konsumenckich w zakresie oszczędzania jedzenia. Stosowanie spójnej strategii zarządzania żywnością pozwala zredukować ilość jedzenia, która trafia do śmieci. Przykładem takiego działania jest współpraca Too Good To Go z siecią Carrefour, która regularnie oferuje nadwyżki niesprzedanej, wysokiej jakości żywności w formie paczek niespodzianek dostępnych w aplikacji

– mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce.

W paczkach niespodziankach od Carrefour można znaleźć różne rodzaje żywności. Najczęściej są to „paczki mix”, które zawierają warzywa, owoce, wędliny, nabiał, pieczywo i jajka. Stanowią one aż 87% oferty Carrefour w Too Good To Go. Ponadto Carrefour proponuje paczki wegetariańskie z pastami kanapkowymi, sałatami i tofu (10%), paczki z samymi owocami i warzywami (2%) oraz paczki z produktami gotowymi do spożycia, takimi jak kanapki, ciastka, musli, panini, zupy i zapiekanki (1,5%).

W programie Too Good To Go uczestniczą wszystkie hipermarkety i supermarkety Carrefour Polska oraz wybrani partnerzy franczyzowi. Sieć planuje rozszerzyć współpracę z aplikacją na kolejne sklepy i oferować coraz więcej produktów do ratowania.

Too Good To Go to największa na świecie platforma do sprzedaży nadwyżek żywności, która działa w 17 krajach i ma ponad 78 milionów użytkowników. W Polsce aplikacja jest dostępna od września 2019 roku i ma ponad 2,7 miliona pobrań. Do tej pory Too Good To Go wspólnie z kluczowymi partnerami uratowało ponad 6 milionów posiłków, co przekłada się na 6,000 ton niezmarnowanej żywności o wartości 231 mln złotych.

Carrefour i “STOP marnotrawstwu”

Walka z marnowaniem żywności jest jednym z filarów zrównoważonego rozwoju Carrefour w Polsce. Nieprzerwanie od 2013 roku firma prowadzi długoterminowy program “STOP marnotrawstwu”, w ramach którego inicjowane i realizowane są projekty, które pomagają przeciwdziałać marnowaniu żywności, a także podpowiadają klientom jak mądrze robić zakupy, czyli kupować tyle ile potrzebujemy i oszczędzać pieniądze. W czasach wysokiej inflacji ma to także istotny wymiar ekonomiczny.

Carrefour Polska dba o zapobieganie marnowaniu żywności na każdym etapie jej obiegu. Proces postępowania z żywnością obejmuje kilka elementów: m.in. prawidłowe przechowywanie, rotację, a także zadbanie o produkty ze zbliżającą się datą ważności.

Przechowywanie polega na dostosowaniu temperatury i wilgotności do rodzaju żywności. W magazynach i sklepach Carrefour stosowane są profesjonalne chłodnie i zamrażarki, które mają specjalne strefy dla różnych grup produktów. Rotacja polega na układaniu produktów na półkach według zasady FIFO (z ang. First In, First Out). Oznacza to, że artykuły z krótszym terminem przydatności do spożycia są umieszczane na przedzie półki, a te z dłuższym terminem w głębi. Ta sama zasada może być stosowana w domowej lodówce lub spiżarni. Dopiero kiedy produkty zbliżają się do końca terminu przydatności do spożycia trafiają one do specjalnej strefy, gdzie oferowane są z rabatem nawet do 90%.

W ramach programu “STOP Marnotrawstwu” Carrefour Polska współpracuje z organizacjami pożytku publicznego, takimi jak Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności, przekazując im nadwyżki żywności do rozdysponowania wśród osób potrzebujących. Dzięki temu sieć przyczynia się do poprawy jakości życia wielu ludzi i budowania solidarności społecznej. W roku 2022, zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, Carrefour przekazał organizacjom pożytku publicznego produkty o łącznej wartości blisko 6,5 miliona złotych. Zostały one następnie rozdysponowane jako pełnowartościowe posiłki dla najuboższych i najbardziej narażonych na trudną sytuację życiową Polaków.

Carrefour Polska dba także o właściwe zarządzanie odpadami biologicznymi. Odpady organiczne ze sklepów są przesyłane do lokalnych kompostowni, gdzie przetwarza się je na kompost lub paliwo alternatywne. To sposób na wykorzystanie odpadów do celów przyrodniczych lub energetycznych.

Tagi: Anna Kurnatowska Carrefour E-commerce / Omnichanel Piotr Lubiewa-Wieleżyński Too Good To Go
Oceń artykuł:

Źródło: Carrefour

Ponad 720 tysięcy uratowanych paczek z Carrefour Polska

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.