Włoski dom mody Prada Group, do którego należą m.in. luksusowe marki Prada, Miu Miu, Church’s czy Car Shoe, 22 maja oficjalnie poinformował o rezygnacji z używania futer zwierzęcych we wszystkich swoich kolekcjach. Deklaracja jest wynikiem współpracy z koalicją Fur Free Alliance.
We współpracy z Fur Free Alliance (FFA), koalicją ponad 50 organizacji zajmujących się ochroną zwierząt z ponad 40 krajów, zapowiedź Grupy Prada jest następstwem pozytywnego dialogu między marką luksusową a członkami FFA, LAV i The Humane Society of the United States. Decyzja zacznie obowiązywać od sezonu wiosna/lato 2020. Odzież i dodatki z futrem wyprodukowane w poprzednich latach będą wyprzedawane do wyczerpania zapasów. Wszystkie marki wchodzące w skład koncernu Prada przystępują tym samym do międzynarodowego programu Sklepy Wolne od Futer (ang. Fur Free Retailer). Dołączają jednocześnie do firm, które zdecydowały się odciąć od przemysłu futrzarskiego w imię troski o zwierzęta. Na tej liście znajdują się m.in. Chanel, Gucci, Versace, Burberry, Armani, Hugo Boss czy Michael Kors.
Dom mody Prada Group w swoich działaniach opowiada się po stronie innowacji i odpowiedzialności społecznej. Przyjęta właśnie polityka fur-free jest potwierdzeniem tego zaangażowania. Zwrócenie się w kierunku nowatorskich materiałów pozwoli nam przekraczać kolejne granice kreatywnej mody przy jednoczesnym oferowaniu etycznych produktów, których oczekują konsumenci
– komentuje Miuccia Prada.
- The Fur Free Alliance pochwala Grupę Prada za zaangażowanie się w naszą inicjatywę - powiedział Joh Vinding, prezes Fur Free Alliance. - Grupa Prada ze swoimi markami dołącza do rosnącej listy marek realizujących politykę fur-free, które reagują na zmieniające się nastawienie konsumentów do zwierząt.