AmRest, największa notowana na giełdzie spółka prowadząca sieć restauracji w Europie Środkowej podpisał umowę z Burger King Europe GmbH dotyczącą prawa do wyłącznego rozwoju marki Burger King w Czechach oraz na Słowacji. W obu krajach AmRest planuje otworzyć łącznie ponad 50 nowych restauracji.
Zawarte porozumienie zakłada dynamiczny rozwój sieci w Czechach, a także wprowadzenie marki na Słowację. Zgodnie z umową, w perspektywie 5 lat AmRest zamierza powiększyć portfolio Burger King o 40 nowych restauracji w Czechach i 15 na Słowacji. Ponadto, zgodnie z ustaleniami Spółka będzie odpowiedzialna za zarządzanie budżetem oraz działaniami marketingowymi dla marki w obu krajach.
Burger King jako sieć restauracji serwująca burgery, reprezentuje prężnie rozwijający się w ostatnich latach segment QSR. Z tego tytułu marka pełni bardzo ważną rolę w portfolio Spółki. Prawo do wyłącznego rozwoju na nowych rynkach stanowi krok milowy w historii naszej współpracy z Burger King i wierzymy, że ta kooperacja jeszcze bardziej umocni pozycję AmRest jako lidera rynku gastronomicznego w regionie CE
– powiedział Krzysztof Piechna, Prezydent Burger King.
Burger King jest częścią portfolio AmRest od 2007 roku. Obecnie Spółka zarządza siecią 41 restauracji w Polsce, 12 w Czechach oraz 1 w Bułgarii.