Przyszłość to wirtualne galerie handlowe?

2018-10-29 | 10:00

Właściciele przestrzeni handlowych narzekają, że coraz mniej osób odwiedza takie miejsca w czasie wolnym. Nowa analiza wskazuje, że zmienić to mogą wirtualne spacery po sklepach wielkopowierzchniowych.

 - Galerie handlowe zostały zbudowane, by być miejscem interakcji społecznych, których już nie ma – zwraca uwagę na łamach Forbes'a profesor Leonard Schlesinger z uniwersytetu Harvarda.

Internet umożliwił zrobienie zakupów prościej, niż kiedykolwiek. Młodzież coraz rzadziej znajduje więc czas, by udać się na lody czy zakupy do lokalnego shopping mallu. Starszych zniechęcają korki i problemy z parkowaniem, na które trzeba być gotowym, udając się do dużego centrum za miastem. Wirtualna rzeczywistość może sprawić, że zakupy będą dużo prostsze.

Spotkania wirtualne

Zdanie to podzielają twórcy aplikacji, takich jak niemiecki HolodeckVR. Zauważają oni, że coraz większe problemy mają miejsca, do których dawniej chodziło się w dużych grupach, jak galerie handlowe, bary czy kluby nocne. Jednocześnie jednak ludzie wciąż będą chcieli się spotykać, i tu pomóc może im aplikacja, która dzięki specjalnym goglom i sensorom hybrydowym umożliwia wspólne doświadczanie zakupów czy koncertu do stu osobom naraz. Taka technologia pozwala we współpracy z markami stworzyć wirtualne sklepy z niespotykanymi nigdzie indziej atrakcjami, w których można wydawać realne pieniądze. Można sobie wyobrazić mieszkańca małego miasteczka, który w wirtualnym sklepie w swoim lokalnym centrum handlowym będzie mógł zobaczyć tysiące towarów zamiast dziesiątek, które ten sklep może fizycznie pomieścić. Jednocześnie jednak będzie miał większe możliwości niż na stronie internetowej, bo podczas wirtualnego spaceru można mierzyć ubrania czy wchodzić w interakcje z innymi użytkownikami.

Forbes podaje przykład kupowania kijów golfowych. W czasie zakupów można je wirtualnie przetestować na polu golfowym w Japonii, na Florydzie czy Szkocji, czego nie da się porównać ze zwyczajnymi zakupami. W VR można też swobodnie odwiedzać najdroższe butiki, nie obawiając się o nieodpowiedni strój.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: pixabay.com Źródło: Forbes.com

Przyszłość to wirtualne galerie handlowe?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.