Rewolucja w programach lojalnościowych?

2019-02-22 | 09:00

Giganci amerykańskiego handlu zauważają, że tradycyjne programy lojalnościowe przyciągają coraz mniej klientów. Kilku postawiło na znaczące zmiany, które mają zachęcić młodsze pokolenie do udziału.

 

Dawniej okazja do przystąpienia do programu lojalnościowego była dla klientów wyróżnieniem. Chętnie korzystali z dodatkowych ofert i z dumą trzymali w portfelu karty, przypominające te kredytowe. Młodsze pokolenie nie dostrzega już tego uroku. Proces zapisywania się bywa dla nich zbyt skomplikowany i nie mają czasu na czekanie, aż karta przyjdzie pocztą. Następnie nie mają ochoty logować się na specjalnych stronach, by śledzić ilość punktów.

Nowa odsłona kart stałego klienta
W zeszłym roku kilku dużych sprzedawców w USA, w tym Macy's i Target, zmieniło swoje programy lojalnościowe. Dotychczas często działały one na zasadzie: wydając 100 $ otrzymujesz 10 punktów, które można wymienić później na nieokreślone udogodnienia. Teraz widać większe skupienie się na realnych korzyściach dla klientów. Zasady korzystania ze zniżek są proste, a bonusy faktycznie atrakcyjne. Zbieranie punktów ma być przyjemne, a aby zacząć, nie trzeba już zakładać specjalnej karty – wystarczy zwykle pobrać aplikację lub podać przy zakupach specjalny kod. Macy's porzucił swój program Plenti i uruchomił nowy, z którego mogą korzystać nawet osoby niebędące stałymi klientami marki. Target w marcu rozpoczął własny pilotażowy program lojalnościowy. Tą drogą poszło wielu innych, a wśród nich Kohl', który połączył trzy dotychczasowe programy w jedno, czy J.Crew i Nordstrom – obie marki mają program dla stałych klientów, ale bez kart członkowskich.

Śladem drogerii
Dziennikarze portalu The Retail Dive zauważają, że marki odzieżowe muszą się postarać, by doścignąć choćby drogerie. W USA działają niezwykle atrakcyjne programy Sephora i Ultra, a w Polsce mamy popularny Klub Rossmann. Zdaniem specjalistów obserwujących rynek firmy odzieżowe muszą robić coraz więcej, by konkurować z Amazonem. Kolejne marki będą musiały pójść śladem Target i Macy's.

Tagi: Kampanie marketingowe
Oceń artykuł:

Źródło: www.retaildive.com

Zobacz także

Rewolucja w programach lojalnościowych?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.