Sprzedaż netto hiszpańskiej firmy zajmującej się sprzedażą odzieży Inditex Group wzrosła o 10 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach roku finansowego 2017, który zakończył się 31 października 2017 r. W tym samym okresie roku poprzedniego zanotowano wzrost o 11 proc. W omawianym okresie zysk netto firmy osiągnął poziom 2,3 miliarda euro, a wzrost w ujęciu rok do roku wyniósł 6 proc.
Od 1 listopada do 11 grudnia 2017 r. sprzedaż w sklepie i przez Internet wzrosła o 13% w lokalnych walutach. Firma nadal rozwija swoją zintegrowaną platformę offline-online, wdrażając dostawy jednodniowe w sześciu miastach i dostarczając je następnego dnia na sześciu rynkach, w tym w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Chinach.
W omawianym okresie marki detaliczne grupy otworzyły nowe sklepy na 52 różnych rynkach, w tym w USA, Wietnamie, Chinach i Turcji. Jego obecność w Internecie osiągnęła 45 rynków, po premierze Zary w Indiach. Internetowa platforma Bershka pojawiła się także w Stanach Zjednoczonych.
Firma osiągnęła w tym okresie wysoką wydajność operacyjną, poczyniła dalsze postępy w globalnym wprowadzaniu na rynek w pełni zintegrowanego modelu sklepu i Internetu, a także nadal wzmacniała swoją strategię otwierania i odnawiania flagowych sklepów na najbardziej ruchliwych ulicach handlowych świata i optymalizuje powierzchnię sprzedaży - czytamy w komunikacie prasowym.
Komentując model online-offline, prezes i CEO firmy Pablo Isla podkreślił coraz bardziej zintegrowane zarządzanie platformą, co przekłada się na usługi dla klientów o wartości dodanej. Isla poinformował również, że usługa dostawy tego samego dnia jest już możliwa w Madrycie, Londynie, Paryżu, Stambule, Taipei i Szanghaju, natomiast dostawa następnego dnia jest realizowana w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Polsce, Chinach i Korei Południowej. Ponadto Inditex wdraża automatyczne punkty odbioru w sklepach dla zamówień złożonych online.
Zgodnie ze strategicznym celem, jakim jest uzyskanie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym, firma Inditex kontynuowała wdrażanie programu zbierania zużytych ubrań we współpracy z różnymi międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi. Program ten jest już dostępny w 562 sklepach w ośmiu krajach (Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania, Irlandia, Holandia, Dania, Chiny i Szwecja). Trwają prace nad wdrożeniem programu na kolejnych 22 rynkach. W niektórych z nich trwają testy pilotażowe, w tym w Austrii (cztery sklepy) i Kanadzie (13 sklepów).