Sprzedaż Grupy Inditex wzrosła o 10% do 17,96 mld euro

2018-02-02 | 09:00

Sprzedaż netto hiszpańskiej firmy zajmującej się sprzedażą odzieży Inditex Group wzrosła o 10 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach roku finansowego 2017, który zakończył się 31 października 2017 r. W tym samym okresie roku poprzedniego zanotowano wzrost o 11 proc. W omawianym okresie zysk netto firmy osiągnął poziom 2,3 miliarda euro, a wzrost w ujęciu rok do roku wyniósł 6 proc.

Od 1 listopada do 11 grudnia 2017 r. sprzedaż w sklepie i przez Internet wzrosła o 13% w lokalnych walutach. Firma nadal rozwija swoją zintegrowaną platformę offline-online, wdrażając dostawy jednodniowe w sześciu miastach i dostarczając je następnego dnia na sześciu rynkach, w tym w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Chinach.

W omawianym okresie marki detaliczne grupy otworzyły nowe sklepy na 52 różnych rynkach, w tym w USA, Wietnamie, Chinach i Turcji. Jego obecność w Internecie osiągnęła 45 rynków, po premierze Zary w Indiach. Internetowa platforma Bershka pojawiła się także w Stanach Zjednoczonych.

Firma osiągnęła w tym okresie wysoką wydajność operacyjną, poczyniła dalsze postępy w globalnym wprowadzaniu na rynek w pełni zintegrowanego modelu sklepu i Internetu, a także nadal wzmacniała swoją strategię otwierania i odnawiania flagowych sklepów na najbardziej ruchliwych ulicach handlowych świata i optymalizuje powierzchnię sprzedaży - czytamy w komunikacie prasowym.

Komentując model online-offline, prezes i CEO firmy Pablo Isla podkreślił coraz bardziej zintegrowane zarządzanie platformą, co przekłada się na usługi dla klientów o wartości dodanej. Isla poinformował również, że usługa dostawy tego samego dnia jest już możliwa w Madrycie, Londynie, Paryżu, Stambule, Taipei i Szanghaju, natomiast dostawa następnego dnia jest realizowana w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Polsce, Chinach i Korei Południowej. Ponadto Inditex wdraża automatyczne punkty odbioru w sklepach dla zamówień złożonych online.

Zgodnie ze strategicznym celem, jakim jest uzyskanie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym, firma Inditex kontynuowała wdrażanie programu zbierania zużytych ubrań we współpracy z różnymi międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi. Program ten jest już dostępny w 562 sklepach w ośmiu krajach (Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania, Irlandia, Holandia, Dania, Chiny i Szwecja). Trwają prace nad wdrożeniem programu na kolejnych 22 rynkach. W niektórych z nich trwają testy pilotażowe, w tym w Austrii (cztery sklepy) i Kanadzie (13 sklepów).

Tagi: Zara Inditex Bershka Stradivarius Pablo Isla
Oceń artykuł:

Źródło: fibre2fashion.com

Sprzedaż Grupy Inditex wzrosła o 10% do 17,96 mld euro

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.