Niedawno do sprzedaży trafiła nowa kolekcja ubrań marki Gucci. Wśród nich mogliśmy znaleźć swetry z kołnierzem nachodzącym na twarz. Wzór ubrań był jednak kontrowersyjny i budził skojarzenia z makijażem typu blackface, którego używano w latach 60. XX wieku. Po krytyce w mediach społecznościowych marka przeprosiła i zapowiedziała wycofanie produktu ze sklepów.
W kontrowersyjnej kolekcji swetrów cechą charakterystyczną były duże kołnierze/kominiarki/kominki (Gucci sam określa je kominiarkami). Na czarnych swetrach umieszczono również duże czerwone elementy, które przypominały swoim projektem usta. Użytkownicy mediów społecznościowych dość szybko zauważyli podobieństwo komina do makijażu typu blackface, którego używano w czasach segregacji rasowej. Blackface miał na celu "upodobnić" białego aktora do osoby czarnoskórej. Biali ludzie o twarzach mocno pomalowanych utwierdzali pewne stereotypy, przywołując w czasie przedstawień zachowania kojarzone z karykaturą zachowań ludzi czarnych. Tego typu charakteryzacja zaczęła tracić na popularności w połowie XX w. i obecnie budzi bardzo negatywne skojarzenia.
Firma niemal natychmiast zdała sobie sprawę z niefortunnego designu swoich nowych ubrań i przeprosiła w mediach społecznościowych za swoją nową kolekcję. Ponadto Gucci od razu wycofał ubrania ze sprzedaży i przeprosił za urażenie uczuć