Telepizza kontynuuje swoją międzynarodową strategię, tym razem na rynku rosyjskim, z umową master-franchising z WorldWide Pizzas Plc (WWP), jednym z największych operatorów Quick Services Restaurant (QSR) w kraju, z dużym doświadczeniem w rozwoju międzynarodowych marek. Na jej mocy przekształca 15 lokali w Sankt Petersburgu i zostaje liderem rynku na północnym zachodzie kraju.
Plany największej spoza USA firmy dostarczającej pizzę, wraz z jej partnerem, są ambitne i mają długoterminowe perspektywy, koncentrujące inwestycje w Sankt Petersburgu i północno-zachodnim okręgu federalnym. Program szybkiej ekspansji rozpoczął się od przekształcenia 15 lokali amerykańskiej marki pizzerii na Telepizza w Sankt Petersburgu. Uruchomienie pierwszych 15 lokali to dopiero początek. Projekt zakończy się otwarciem kolejnych 16 pizzerii w ciągu trzech lat, co pozwoli sieci Telepizza na konsolidację w regionie i prowadzenie na rynku północno-zachodnim łącznie 30 lokali w 2019 roku.
Operacja wzmacnia międzynarodową strategię sieci Telepizza, która koncentruje się zarówno na rozwoju rynków, na których obecnie działa, jak i wchodzi na nowe rynki, czy to w sposób organiczny, poprzez przejęcia lokalnych firm, czy poprzez master franchising.
Elastyczność i lokalna wiedza kluczami dla międzynarodowego wzrostu
Telepizza posiada solidny model oraz rozpoznawalną i skonsolidowaną markę, która jest skalowalna na różne rynki z szeroką elastycznością dla franczyzobiorcy.
Z niecierpliwością czekamy na kontynuację naszych relacji z WWP, którzy poprzez swoją rozległą lokalną wiedzę i doświadczenie na tym kluczowym rynku pomogli nam osiągnąć nasze ambitne plany globalnego rozwoju. Ten projekt pokazuje naszą zdolność dostosowania się do lokalnych konsumentów na różnych rynkach, co jest kluczem do naszego sukcesu
komentuje Giorgio Minardi, Prezes Telepizza.
Elastyczność modelu franczyzowego, zdolność reagowania, wsparcie doświadczonego zespołu i jakość usług, to kluczowe elementy, które decydują o rozwoju Telepizzy na rynkach o dużym potencjale wzrostu. Innowacyjność produktu - świeżo wykonana ręcznie pizza w stylu śródziemnomorskim - miała kluczowe znaczenie przy wyborze nowego partnera
- mówi Darrin J. Stock (CEO).
Rosja jest strategicznym rynkiem dla Telepizzy ze względu na niezwykły wzrost kategorii QSR, a dokładniej w sektorze konsumenckich usług gastronomicznych, gdzie obecność międzynarodowych marek znacznie wzrosła w ostatnich latach.