Jak donosi „The Guardian” Tesco rozpoczął prace nad stworzeniem sieci dyskontów, która miałaby konkurować z Lidlem i Aldim. Sieć wynajęła doradców, aby opracowali oddzielną markę, ponieważ rośnie ryzyko ze strony konkurencji.
Nowa sieć dyskontowa Tesco ma oferować znacznie ograniczoną gamę produktów, na poziomie około 3 tys. artykułów. Dla porównania: w asortymencie Tesco Extra dostępnych jest 25 tys. różnych pozycji.
Tesco nie komentuje sprawy. Jedynie na początku lutego firma zdradziła, że opracowuje nowe formaty, „by lepiej obsługiwać klientów”.
Jak wynika z najnowszych danych Kantar Worldpanel, udział Aldi w brytyjskim rynku wyniósł 6,9%, co stanowi wzrost w stosunku do 6,2% rok wcześniej. Lidl zwiększył udział z 4,5% do 5% w tym samym okresie. Z kolei sklepy takie jak Tesco, Sainsbury’s, Asda i Morrisons straciły udziały w ciągu ostatniego roku.