Za 5 lat zniknie co czwarty shopping mall w USA

2017-08-10 | 12:00

O ile w Polsce w niektórych miastach dopiero budowane są pierwsze galerie handlowe, w Stanach Zjednoczonych złoty wiek tego typu miejsc to lata 80. - 90. Dziś sklepy popadają w ruinę i szacuje się, że jedno na cztery będzie musiało niedługo zniknąć.

 

Dane na ten temat zebrał bank Credit Suisse. Według niego choć dziś internet odpowiada za 17% transakcji, to w 2030 roku będzie to już 35%. To jeden z powodów, dla których amerykańskie markety, szczególnie te mniejsze, mogą się zamykać.

Drugim są kłopoty niektórych z głównych najemców takich kompleksów. Macy's, J.C. Penney czy Sears to najemcy flagowi, czyli tacy, którzy przyciągają zarówno kupujących, jak i innych handlowców. Wszystkie trzy zamykają część sklepów. Najgorzej ma się segment odzieżowy, który do tej pory przyciągał szczególnie silnie zamożnych i młodych klientów. O ile kupno kosmetyków czy żywności w sieci może być o wiele wygodniejsze, niż w sklepie, to w przypadku mody dotychczas poza samym ubraniem mocno liczyła się możliwość dotknięcia towaru, przymierzenia i samej wizyty w sklepie. Teraz, gdy wszystkie lub niektóre butiki zamykają największe amerykańskie sieci odzieżowe takie, jak G.A.P., American Appareal, BCBG Max Azria czy Bebe, powodów by wejść do galerii dla wielu klientów będzie mniej.

Trzecim powodem jest naturalne niszczenie budynków i archaiczne projekty niektórych z nich, nie uwzględniające dostatecznej ilości miejsc parkingowych czy rozrywek, na które liczą dzisiejsi kupujący. W niektórych stanach rosnąca moda na zdrowy styl życia zniechęca też do długich podróży samochodowych na przedmieścia. Zamiast tego kupujący coraz częściej wolą zakupy w mniejszych, bardziej wyspecjalizowanych galeriach handlowych, za to położonych bliżej centrów miast, gdzie jeszcze kilkanaście lat temu nie powstawały prawie żadne duże inwestycje handlowe. Niezależnie od tego, który powód uznamy za wiodący, większość ekspertów ocenia, że w ciągu najbliższych lat zamknie się od 20 do nawet 30% takich obiektów.

Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Sonia Grodek

Za 5 lat zniknie co czwarty shopping mall w USA

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.