Zakupy w IKEA z aplikacją

2018-08-06 | 14:30

IKEA stworzyła aplikację, która umożliwia wirtualne sprawdzenie, czy meble do siebie pasują. Wystarczy wybrać produkt, by w telefonie pojawiła się np. poduszka, a następnie nakierować ekran na kanapę we własnym domu lub w sklepie IKEA, by sprawdzić, jak będzie wyglądała razem z meblem.

IKEA zawsze była wiodącym miejscem, jeśli chodzi o innowację. Od wprowadzenia restauracji i sklepów spożywczych na miejscu, przez oszczędzanie przestrzeni w sklepie dzięki meblom do samodzielnego składania, po darmowe ołówki czy listy zakupów, by maksymalnie ułatwić zakupy. Nic dziwnego, że gdy większość sklepów obawia się konkurencji z butikami on-line, IKEA jako jedna z pierwszych stara się zwiększyć swoje szanse w starciu z siecią. Aplikacja powstała na razie na system Apple'a iOS 11, który zaimplementował ostatnio nowe rozwiązanie: ARKit.

Przyszłość marketingu

AR to inaczej pogłębiona rzeczywistość. To obok wirtualnej rzeczywistości (VR) sposób na marketing produktów i reklamę, który jak na razie nie jest zbyt powszechnie wykorzystywany. W przeciwieństwie do świata wirtualnego, dzięki AR przestrzeń wokół ma zostać uzupełniona o dodatkowe elementy. W ten sposób klienci banków mogą rozmawiać z wirtualnym doradcą, który na ekranie telefonu wygląda, jakby stał tuż obok. Z kolei w sklepach odzieżowych ma ułatwić mierzenie ubrań bez konieczności wizyty w przymierzalni. Na podobnej zasadzie działa nowa aplikacja szwedzkiego sklepu meblowego. Klienci mogą na ekranie swojego smartfona wybrać dowolny produkt. Może to być coś z konkretnej kolekcji, rzecz z szerokiego wachlarza danego rodzaju przedmiotów lub przedmiot z działu tematycznego, takiego jak „mama i dziecko” czy „relaks”. Rzecz pojawi się na ekranie i uzupełni widok z wbudowanego w telefon aparatu. Pozwala to sprawdzić, jak dany przedmiot będzie wyglądał w mieszkaniu, czy pasuje kolorem, lub choćby czy zmieści się pomiędzy regałem a ścianą. W ten sposób zakupy będzie można robić wygodniej i bardziej świadomie, a sklep może liczyć na mniejszą liczbę zwrotów. Wcześniej podobne próby podejmowały też sieci meblowe Lowe’s i Pottery Barn, ale tylko na wybrane modele telefonów z systemem Google Tango.

Tagi: IKEA
Oceń artykuł:

Źródło: www.theverge.com

Zobacz także

Zakupy w IKEA z aplikacją

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.