Zaskakująca ewolucja galerii handlowych w USA

2019-08-02 | 09:00

Galerie handlowe w USA miały problemy po bankructwach kilku dużych sieci odzieżowych. Dziś odradzają się, oferując nowe usługi: przedszkola, szkoły, kompleksy sportowe, izby przyjęć czy warzywniaki.

O problemach amerykańskich galerii handlowych w ostatnim czasie mówiło się sporo. Okazuje się jednak, że w miejsce starych konceptów powstają nowe, a zamykanie się tradycyjnych biznesów było tylko częścią naturalnej ewolucji handlu.

Kino zamiast sklepu

- Widzimy siłownie, szkoły, izby przyjęć i warzywniaki w miejscu flagowych sklepów odzieżowych. Ma to pomóc sprostać zmianom demograficznym i potrzebom społeczności - wyjaśnia Stephanie Cegielski z International Council of Shopping Centers na łamach lokalnego magazynu Pennlive. - Dla przykładu tam, gdzie kiedyś były flagowe sklepy sieci odzieżowych Sears dziś są kina, kompleksy sportowe, żłobki, a w przypadku Seattle - główna siedziba Starbucksa. Dla tak dużych powierzchni może być wiele zastosowań. Galerie i centra handlowe, które odnoszą sukces, odpowiadają na zmieniające się potrzeby swoich społeczności - dodaje.

Burzą sklepy, stawiają kina

W innych miejscach pojawiła się możliwość wspinaczki na ściankę, zagrania w grę czy zjedzenia obiadu. Zdaniem ekspertów w ten sposób sprzedaje się doświadczenia, a przy okazji można nakłonić odwiedzających do wizyty w sklepie. Ta nie jest już atrakcyjna dla Amerykanów, którzy zakupy coraz częściej robią on-line. W Water Tower Place w Chicago od niedawna można odwiedzić broadwayowskie centrum zabaw, muzeum sportu i sklep LEGO. W The Ross Park Mall obok Pittsburga część po sklepie Sears jest burzona, a w jej miejscu powstaje większy kompleks z kinem, centrum fitness i kilkoma mniejszymi sklepami.

Przykład zmian

Do niektórych części USA zmiany jeszcze nie dotarły. W innych są dobrze widoczne. W Harrissburgu kiedyś były cztery galerie handlowe. Jedną z nich przebudowano – klient nie musi już wchodzić do środka, lecz może odwiedzić wszystkie sklepy od strony ulicy. Dzięki temu klienci czują się bardziej jak przy deptaku, a nie jak w tradycyjnej galerii handlowej. W pozostałych trzech centrach pojawiło się więcej usług czy „doświadczeń”, jednak żadne nie zostało zamknięte.

Tagi: Stephanie Cegielski International Council of Shopping Centers Water Tower Place The Ross Park Mall Sears
Oceń artykuł:

Źródło: ww.pennlive.com

Zobacz także

Zaskakująca ewolucja galerii handlowych w USA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.