Właśnie ujrzało światło dzienne najnowsze wydanie Magazynu B2B Galerie Handlowe. Na łamach październikowego wydania pisma gościmy Witolda Bacię, Dyrektora Zarządzającego Agencją Reklamową RedComm. Rozmawiamy także z Martą Półtorak, Prezes Grupy Marma nt. obecnej pozycji rynkowej centrum handlowego Millenium Hall i strategii jego działań. Ponadto Katarzyna Rosiek, Managing Director, Product & Purchase & Sales w Wittchen SA opowiada o obecnych trendach rynkowych i rozwoju branży.
Ludzkość ma czas do 2030 roku, aby zahamować emisję gazów cieplarnianych i spowolnić globalne ocieplenie. W przeciwnym razie grozi nam globalna katastrofa – zgodnie alarmują naukowcy z Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) i amerykańskiego The National Climate Assessment. Klimat ma podstawowy wpływ na funkcjonowanie człowieka. Nie istnieje w zasadzie żadna dziedzina naszej aktywności, której nie dotknęłyby zmiany klimatyczne. Ocieplenie klimatu całkowicie przemodeluje światową gospodarkę, styl życia ludzi i sprawi, że wiele gatunków zwierząt i roślin zniknie z powierzchni Ziemi. Zmiany klimatyczne zdeterminują to, gdzie będziemy mieszkać, jak będziemy się przemieszczać, a nawet, co będziemy jeść. Już dzisiaj pojawiają się sygnały, że będzie nam brakować kawy, bananów, kakao i różnego rodzaju przypraw. Zniknie wiele upraw. Będzie utrudniony dostęp do wielu produktów i surowców. Będziemy musieli się przyzwyczaić do wyższych temperatur, do większej liczby ekstremalnych zjawisk. Już dzisiaj widać to bardzo wyraźnie. IPCC podkreśla, że do 2050 roku ludzkość musi całkowicie zrezygnować ze spalania węgla, a do 2030 roku globalna emisja dwutlenku węgla musi spaść o 45%, żeby zapobiec katastrofie. Globalne ocieplenie musi zostać zahamowane. W przeciwnym razie będzie powodować miliony zgonów, a także kolosalne straty rzędu 500 mld dol. rocznie, i to tylko dla amerykańskiej gospodarki. Jak powiedział znakomity ekolog James Lovelock: „Przekroczyliśmy już wszelkie granice, teraz przyjdzie nam tylko zapłacić za to rachunki”.
Jeszcze 10 lat temu realizacja oparta na koncepcie dwunastu comiesięcznych eventów połączonych wspólną ideą była rzadko spotykana. Natomiast tylko w ubiegłym roku w centrach handlowych RedComm zrealizował ponad sto eventów, które są cyklicznymi wydarzeniami na stałe wpisanymi w kalendarze aktywacji odbywających się na terenie galerii. Jak uważa Witold Bacia, Szef Działu Strategii i Dyrektor Zarządzający Agencją Reklamową RedComm, tego typu działania są doskonałym narzędziem taktycznego wsparcia obiektu. Jeśli dołożymy do tego konsekwentne budowanie wizerunku i ciekawy koncept na współpracę ze środowiskiem lokalnym, to otrzymujemy gotowy przepis na skuteczne działania dla galerii handlowej.
Marta Półtorak jest jedną z najpotężniejszych kobiet Podkarpacia, Honorowym Obywatelem Miasta Rzeszowa. Wpływowa bizneswoman od 1991 r. buduje sukces Grupy Marma. 8 lat temu otworzyła również Millenium Hall – Centrum Kulturalno-Handlowe, które według założeń miało być czymś więcej niż jedynie świątynią konsumpcji. Dziś obiekt, który rocznie odwiedza przeszło 9 mln osób, jest niezaprzeczalnym Liderem Regionu, miejscem pełnym możliwości, które inspiruje pięknem architektury i zaskakuje bogatą ofertą.
Proces legislacyjny noweli zmieniającej ustawę o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych („Megaustawa”) zbliża się ku końcowi – Prezydent podpisał już ustawę, czeka ona jedynie na ogłoszenie. Oznacza to, że już w niedalekiej przyszłości spodziewać się można jej skutków. Jakie zmiany w obowiązkach i prawach właścicieli i zarządców nieruchomości wprowadza nowela ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych?
Walizki są produktem użytkowym, ale pierwszym kryterium, jakim kieruje się Klient przy wyborze modelu, jest design, a także materiał, z jakiego został wykonany. Wymiary walizki oraz jej waga są dodatkowymi czynnikami przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Co może zaskakiwać, to także zastosowanie technologii w artykułach galanterii skórzanej, które spełnią aktualne potrzeby rynku. Telefony, karty kredytowe towarzyszą nam w codziennym życiu, stąd potrzeba ich zabezpieczenia. Z kolei porty USB umożliwiają podłączenie się do zewnętrznego źródła energii. Wszystkie te cechy już dziś posiadają produkty z kolekcji WITTCHEN. Z Katarzyną Rosiek, Managing Director, Product&Purchase&Sales Wittchen S.A., rozmawiamy więc o unikatowej rozpiętości asortymentowej WITTCHEN, branży galanterii skórzanej i rodzinnych relacjach w przestrzeni biznesowej.
W internecie wypad na zakupy do USA nie trwa wcale dłużej od wizyty w rodzimym e-sklepie, a cały proces wygląda niemal identycznie. Już połowa polskich internautów odwiedza zagraniczne sklepy, ale kupuje w nich w inny sposób niż u krajowych sprzedawców – wynika z raportu Autopay Research “Jak kupujemy w zagranicznych sklepach”.
Polacy chętnie korzystają z używanych produktów. Niemal połowa respondentów korzysta z opcji naprawiania posiadanych przedmiotów. Co trzeci badany chętnie korzysta z rożnego rodzaju wypożyczalni. Jednocześnie 38% Polaków przyznaje, że kupuje więcej niż naprawdę potrzebuje, a przy zakupie żywności lub kosmetyków aspekt środowiskowy jest jednym z najmniej istotnych. Blisko połowa nie korzysta na zakupach z toreb wielorazowego użytku – wynika z raportu „Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego” ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, partnera merytorycznego raportu.