Celem akcji jest szerzenie edukacji proekologicznej oraz wsparcie podopiecznych z gorzowskiego Pogotowia Opiekuńczo-Wychowawczego. Zysk wypracowany ze sprzedaży toreb zostanie przekazany na paczki świąteczne dla dzieci z tej placówki. Organizatorem akcji jest gorzowska Agencja Public Relations VALOR, a jej pomysłodawcą Przemysław Pieczyński, dr z gorzowskiej AWF.
Anna Sip, manager marketingu Galerii Askana podkreśla -
To akcja wyjątkowa, łącząca w sobie wartości, które kultywujemy w ramach naszych działań prospołecznych. To pomoc drugiemu człowiekowi, ekologia a przy okazji kreowanie nowych trendów. Galeria Askana jest znana z tego, że angażuje się w nowatorskie projekty, nie inaczej jest tym razem.
Anna Walorek, właścicielka Agencji Public Relations VALOR dodaje z kolei
- Cieszymy się, że to właśnie Galeria Askana wesprze naszą akcję i że Infokiosk w Askanie będzie jednym z miejsc, w których będzie można zakupić nasze torby, które są niebanalne i trendy.
Akcja nabiera ogólnopolskiego rozmachu a torby projektowane w gorzowskiej pracowni krawieckiej coraz bardziej poszukiwane. Można je już nabyć w Infokiosku Galerii Askana, który jest inicjatywą wspólną Askany i Fundacji „Ad Rem”. Punkt jest czynny w godzinach otwarcia Galerii Askana. Szczegółów na temat akcji można szukać również na stronie internetowej Galerii Askana oraz na profilu Facebooka.
Galeria Askana nie od dziś angażuje się w projekty proekologiczne i prospołeczne. W 2010 roku Galeria zainicjowała akcję zbiórki plastikowych nakrętek, którą aktualnie prowadzi z Fundacją „Nakrętki”. Ze środków uzyskanych z ich sprzedaży i ponownego przetworzenia uzyskała środki, które w całości zostały przeznaczone na pomoc chorym dzieciom. Z tych środków został zakupiony sprzęt (4 wózki, pionizator, kamizelka oscylacyjna) na łączną kwotę ponad 60 000 zł! Przez 4 lata zebrano w sumie prawie 33 mln nakrętek, które ważyły ponad 83 tony. W akcji zbiórki nakrętek bierze udział łącznie ponad 100 podmiotów takich jak m in.: przedszkola (w zbiórce biorą udział wszystkie gorzowskie przedszkola), szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie a także osoby indywidualne. Łączna liczba osób, którzy biorą udział w akcji to ponad 20 tys. osób. W Galerii Askana stoją pojemniki, do których można wrzucać nakrętki. W tej akcji może wziąć udział dosłownie każdy, pomagając innym i dbając jednocześnie o środowisko. Galeria Askana wraz z innymi centrami handlowymi zarządzanymi przez CREAM Management otrzymała w 2012 roku pierwszą nagrodę od Polskiej Rady Centrów Handlowych za kampanię i zbiórkę plastikowych nakrętek.
Tagi: