To było unikatowe wydarzenie dla branży retail i polskiej koszykówki. Po raz pierwszy w przestrzeni centrum handlowego odbył się turniej koszykówki 3x3 na najwyższym krajowym szczeblu. Na parkiecie zaaranżowanym na placu eventowym Magnolia Park spotkały się zespoły ligi kobiecej, by rywalizować o tytuł najlepszej drużyny kobiecej w koszykówce 3x3.
– Tysiące kibiców odwiedziło Magnolia Park we Wrocławiu podczas turnieju LOTTO 3x3 Ligi. Dzięki temu wielu ludzi poznało tę odmianę koszykówki. Wielki finał LOTTO 3x3 Ligi pokazał, że to właśnie w takich miejscach koszykówka 3x3 powinna być pokazywana. LOTTO 3x3 Liga to duży projekt, który tworzymy razem z naszym partnerem, Totalizatorem Sportowym. Wspólnie wierzymy w potencjał tej odmiany koszykówki i liczymy na jej dalszy rozwój, w czym utwierdził nas pozytywny odbiór tego wydarzenia – mówi Radosław Piesiewicz, prezes Polskiej Ligi Koszykówki i Polskiego Związku Koszykówki.
Partnerem tytularnym całego wydarzenia była marka LOTTO, należąca do Totalizatora Sportowego. – Koszykówka 3x3 jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się dyscyplin w naszym kraju. Pierwszy w historii turniej finałowy żeńskiej LOTTO 3x3 Ligi dostarczył kibicom mnóstwo atrakcji i kumulacji koszykarskich emocji. Gratuluję wszystkim zaangażowanym w organizację tego wydarzenia, które odbyło się na terenie wrocławskiego centrum handlowego. Cieszę się, że marka LOTTO wspiera projekty, które przyczyniają się do rozwoju i promocji nie tylko koszykówki 3x3, lecz także sportu w ogóle – mówi Aida Bella, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Totalizatora Sportowego.
- Organizacja turnieju wymagała od Magnolia Park zaaranżowania przestrzeni i dostosowania jej do potrzeb zawodniczek i kibiców. Powstało boisko o wymiarach 15x11 metrów, a kibice zasiedli na specjalnie przygotowanych dla nich trybunach. – To było wyzwanie, które z chęcią podjęliśmy. W historii Magnolia Park organizowaliśmy wydarzenia sportowe o podobnej randze, dlatego zdecydowaliśmy, że finał LOTTO 3x3 Ligi to kolejna okazja, by pokazać, że w przestrzeni komercyjnej galerii handlowej można przygotować sportowe rozgrywki na najwyższym poziomie
– mówi Joanna Sawośko-Duda z Multi Poland.
Jak dodaje, przez cały dzień zawodniczki grające w Magnolia Park dopingowało tysiące kibiców: – Finał koszykówki kobiecej 3x3 utwierdził w przekonaniu nas, a przede wszystkim klientów naszego centrum, że galeria handlowa może się pozycjonować nie tylko jako miejsce komercyjne, ale także jako przestrzeń do spędzania w ciekawy sposób wolnego czasu.
W Magnolia Park organizowane już były m.in. turniej squasha, akcja ekologiczna z Lasami Państwowymi, czy teatralny event „Teatr na leżakach”, który został doceniony przez branżę retail i zdobył Srebrną Nagrodę w kategorii Wydarzenie Roku 2022 w Obiekcie Handlowym na najbardziej prestiżowym evencie – Gali PRCH Retail Awards 2022.
Tysiące kibiców na placu eventowym
W dwóch turniejach – kwalifikacyjnym i finałowym, rywalizowało ze sobą 11 drużyn: 1KS Ślęza Wrocław, BC Polkowice, Enea AZS Politechnika Poznań, Energa Krajowa Grupa Spożywcza Toruń, PolskaStrefaInwestycji Enea Gorzów Wlkp., Polskie Przetwory KS Basket 25 Bydgoszcz, Zagłębie Sosnowiec, MKS Pruszków, SKK Polonia Warszawa, Polski Cukier AZS UMCS Lublin oraz VBW Arka Gdynia. W meczu finałowym spotkały się zespoły SKK Polonia Warszawa i Energa Krajowa Grupa Spożywcza Toruń. Spotkanie zakończyło się wynikiem 20:18 dla zawodniczek Polonii. Trzecie miejsce zajęła drużyna Polski Cukier AZS UMCS Lublin.
Jak podkreśla Katarzyna Ziobro, prezes zarządu Ślęzy Wrocław, parkiet na placu eventowym w Magnolia Park doskonale spełnił swoją funkcję, a przestrzeń zaaranżowana dla kibiców została w pełni wykorzystana.
– W popołudniowym szczycie zajęte były wszystkie trybuny oraz cała przestrzeń wokół boiska, a i na balkonach ciężko było znaleźć miejsce do kibicowania. Jesteśmy zachwyceni odbiorem tego turnieju wśród widzów i nie mogliśmy znaleźć lepszego miejsca niż Magnolia Park na jego zorganizowanie. Dziękuję bardzo kierownictwu Magnolia Park za przychylność, życzliwość i nieocenione wsparcie przy organizacji tej imprezy. To czysta przyjemność współpracować z takimi partnerami – podkreśla Katarzyna Ziobro.
Pierwszy finał w historii koszykówki 3x3 ligi kobiecej zakończył się uroczystym wręczeniem nagród trzem najlepszym drużynom na specjalnie zaaranżowanym podium. Dekoracji zawodniczek również towarzyszyły tłumy kibiców.
Miejsca na pucharowym podium odpowiednio zajęły zespoły SKK Polonia Warszawa (nagroda o wartości 30 tys. i vouchery do Magnolia Park dla każdej zawodniczki o wartości 500 zł), Energa Krajowa Grupa Spożywcza Toruń (nagroda o wartości 20 tys. zł i vouchery do Magnolia Park dla każdej zawodniczki o wartości 400 zł) i Polski Cukier AZS UMCS Lublin (nagroda o wartości 10 tys. i vouchery do Magnolia Park dla każdej zawodniczki o wartości 300 zł). Odkryciem turnieju została Karolina Podkańska, która została nagrodzona przez Joannę Sawośko-Dudę, dyrektor Magnolia Park, voucherem o wartości 1000 złotych, a najbardziej wartościową zawodniczką została Klaudia Sosnowska, która otrzymała telefon iPhone 14 od Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO.