Lidl na czele rankingu marek w telewizji

2019-03-21 | 09:00

W 2018 roku najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21% wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych pozycjach uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile i to właśnie branża telekomunikacyjna wygenerowała największy, bo aż 44%, udział w zestawieniu TOP10 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Pomimo wyraźnego wzrostu zanotowanego przez lidera, czołówka w rankingu najaktywniejszych marek w telewizji 2018 roku pozostaje bez zmian w stosunku do 2017. Spadek liczby GRP o 12% nie strącił Plusa z drugiej pozycji, a Orange obronił najniższe miejsce na podium powtarzając wynik z ubiegłego roku. Największy konkurent lidera – Biedronka, z 1% spadkiem, uplasowała się na 5. pozycji.

Do grona dziesięciu najbardziej aktywnych marek w telewizji dołączyły dwie, nieobecne w zestawieniu z 2017. Ibuprom – w ubiegłym roku dopiero na pozycji 13. – zwiększył swoją aktywność o 30% i znalazł się na miejscu 7. z liczbą 28 112 GRP. Marka Rossmann wskoczyła do grona TOP10, mimo że zanotowała spadek o 7% wygenerowanych punktów ratingowych. Wynika to z faktu, że zwiększyła się różnica między 1. a 10. miejscem i mniejsza liczba GRP nie wykluczyła zdobycia miejsca w czołówce.

W obecnym zestawieniu TOP10 zabrakło Tesco, które jednak nadal plasuje się blisko czołówki. Druga z marek, która wypadła z zestawienia – Neonet z wynikiem 14 953 GRP, co sprawiło, że z miejsca 10. w 2017 roku przesunęła się daleko poza czołową dziesiątkę.

Telewizja to nadal doskonałe medium do budowania zasięgu i najwięksi gracze na rynku nie rezygnują z tego kanału. Widać sporo nowych marek względem roku poprzedniego w kluczowej dziesiątce. Może być to spowodowane wieloma czynnikami, takimi jak np. zmiana strategii komunikacyjnej, która powoduje lokowanie budżetu w innych mediach. Za przykład posłużyć może 30% skok marki Ibuprom, którego producent, USP zdrowie, zwiększył budżet na reklamę w telewizji i w 2018 roku stanowił on aż 97% wszystkich wydatków reklamowych firmy – komentuje Marcin Hajdenrajch.

Mimo że ranking otwiera przedstawiciel sektora handlowego, większość udziału stanowią marki telekomunikacyjne (44%). Na 2. miejscu znalazł się handel (42%), na 3. farmacja (7%), a na pozycji 4. - FMCG (6%), reprezentowane przez markę Winiary. Co ciekawe, w zestawieniu TOP10 największych reklamodawców w 2018 roku, firmy z branży farmaceutycznej wygenerowały najwięcej, bo ponad połowę udziałów. Punkty GRP rozłożyły się jednak na znacznie większą, niż w przypadku innych sektorów, liczbę reklamowanych marek

– komentuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager w Codemedia.

Tagi: Codemedia Lidl Marcin Hajdenrajch
Oceń artykuł:

Źródło: Codemedia

Lidl na czele rankingu marek w telewizji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.