Kolekcja Tchibo z odzieżą z recyklingu

2018-09-23 | 14:00

2011 rok to dla Greenpeace rok podjęcia wyjątkowej misji. Niespełna 7 lat temu międzynarodowa organizacja zaprosiła największe światowe marki do wyjątkowego projektu. Zdecydowali się nieliczni między innymi Puma, H&M, Tchibo, którzy jako jedni z pierwszych przyjęli do świadomości, że to przemysł tekstylny jest jednym z głównym producentów szkodliwych substancji zanieczyszczających powietrze, zatruwających oceany, morza i rzeki. Odzieżowi giganci postanowili wziąć odpowiedzialność za środowisko. Czas na zmianę. Czas na detoks.

Detox My Fashion – o projekcie
Celem nadrzędnym jest osiągnięcie liczby zero. W aspekcie marek odzieżowych i wielkich koncernów brzmi to co najmniej dziwnie, jednak wspomniana liczba w tym projekcie to zdecydowanie oznaka sukcesu. Między innymi Puma , H&M i Tchibo zadeklarowały, że do 2020 roku przeprowadzą w swych fabrykach ekologiczne rewolucje. Minęło 7 lat od podjęcia wyzwania i zmiany są niezwykle imponujące. Niektórzy partnerzy akcji – najwięksi światowi producenci – przewyższyli nawet oczekiwania Greenpeace. Jak? Inditex na przykład ogłosił całkowicie wolną od toksyn produkcję, a niemiecka firma Tchibo stała się leaderem w tzw. produkcji ‘closed-loop’ (odpady powstające przy wytwarzaniu ubrań poddawane są recyklingowi i wykorzystywane na nowo). Dziś do eko porozumienia producentów dołączyło ponad 80 marek. To początek prawdziwej rewolucji.

Realne zagrożenie
Niebezpieczne dla środowiska i człowieka chemikalia to w ogromnej mierze wina przemysłu odzieżowego. Substancje te są niezwykle szkodliwe dla naszego zdrowia. Według raportu Greenpeace ich obecność w powietrzu, czy rzekach zwiększa ryzyko zachorowania na raka oraz powoduje nieodwracalne zmiany w gospodarce hormonalnej u ludzi i zwierząt. Jak z tym walczyć? Z pewnością zajmuje to trochę czasu, ale dzięki wnikliwym badaniom, analizom i konkretnym wskazówkom zaproponowanym przez organizację Greenpeace, niektóre marki zdały sobie sprawę, że większość szkodliwych dla środowiska procesów praktykowanych w ich fabrykach mogą być sprawnie zastąpione tymi przyjaznymi dla planety i populacji. Koniec końców, to co  wydawało się skomplikowane, okazało się naprawdę proste – bo wszystko zaczyna się od szczerych chęci!

Zrównoważona kolekcja Tchibo
Założenia przekładane na działania. Od 2011 roku małymi krokami marki odzieżowe, które przyłączyły się do projektu Detox Fashion, chcą być bardziej eko.  Świetnym tego przykładem jest najnowsza kolekcja „Cieplejsza strona jesieni” marki Tchibo – lidera wśród retailerów w projekcie Greenpeace. Co ciekawe, Tchibo już w 2015 roku odnotowało, że 76% używanej w swych produktach bawełny pochodzi ze zrównoważonych źródeł. Czym zaskakuje tym razem? Nadrzędnym założeniem ostatniej kolekcji jest troska o środowisko poprzez zredukowanie zużycia włókien syntetycznych. Dzięki wykorzystaniu materiałów z recyklingu znacznie obniża się zużycie, już i tak wysokich w branży odzieżowej, nakładów energii elektrycznej i wody, a co za tym idzie – zanieczyszczeń środowiska. Tchibo na potrzeby całej kolekcji poddało recyklingowi 4,7 ton ubrań, a przy jej produkcji zaoszczędzono ponad 680 000 litrów ropy naftowej.  Efekt? Bez dwóch zdań jest to połączenie przyjemnego z pożytecznym, gdyż kolekcja Tchibo jest nie tylko ekologiczna i praktyczna, ale i niezwykle modna! Tchibo na jesień proponuje ponadczasowy, klasyczny płaszcz z 51% zawartości ekologicznej wełny z recyklingu (599 zł). Poza klasycznymi okryciami wierzchnimi, swoją kolekcją zachęca do porzucenia jesiennej chandry na rzecz romantycznych koronek, falbanek, czy najmodniejszych kwiecistych wzorów – niezmiennie w zgodzie z naturą. W kolekcji „Cieplejsza strona jesieni” znaleźć można również sweterki z materiału Lenzing Viscose, produkowanej z włókien pochodzenia roślinnego (89,99 zł) oraz kwiatowe spodnie z bawełną ekologiczną (139,99 zł). Ponadto w kolekcji znajdziemy wszystko, co niezbędne w skompletowaniu jesiennej garderoby: botki ze skóry welurowej, skarpety z bawełną ekologiczną, fantazyjny szalik, spodnie w wielu fasonach i wiele więcej  – modnie i w trosce o środowisko naturalne. 

Kolekcja dostępna jest od 11 września w e-sklepie Tchibo, a od 17 września w sklepach stacjonarnych.

Tagi: Odzież damska Tchibo
Oceń artykuł:

Źródło: Tchibo

Kolekcja Tchibo z odzieżą z recyklingu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.