Według badań wszyscy jesteśmy skłonni do zbierania różnego rodzaju rzeczy. Pandora sprawdza czemu kompletowanie zbiorów jest zachowaniem tak wielu z nas. Celebrując 20-lecie bransoletki z charmsami, Pandora przygląda się psychologicznemu aspektowi kolekcjonowania i bada w jaki sposób zbierane elementy mogą symbolizować ukochane osoby, przywoływać wspomnienia i przynosić radość w trudnych chwilach.
Każdy z nas posiada przynajmniej jeden zbiór dowolnych rzeczy, mimo tego, że wiele osób nie postrzega siebie jako „kolekcjonerów”. Ludzie od wieków zbierają przedmioty, które mają dla nich znaczenie. Pandora porusza to zagadnienie na nowo z okazji tegorocznego jubileuszu, przyglądając się fankom marki, które już od 20 lat mogą wybierać wśród 800 różnych charmsów z wachlarza marki.
Dla niektórych jest to kwestia dodawania elementów do istniejącego zbioru, w celu jego ciągłego powiększania. Inni podchodzą do tego bardziej personalnie i traktują przedmioty jako wspomnienia, do których mogą wrócić w dowolnym momencie
- tłumaczy psycholog Honey Langcaster-James.
Kolekcje bardzo często są serią wspomnień, które przypominają o ukochanych ludziach lub miejscach. Stają się odzwierciedleniem historii ich właścicieli i tego co dla nich ważne. W dzisiejszych czasach, większość ludzi kompletuje rzeczy takie jak pliki, zdjęcia czy filmy online. Każdy element, który decydują się zatrzymać ma dla nich wyjątkową wartość, staje się częścią ich historii.
Fanki Pandory kochają kolekcjonowanie, a zbierane charmsy odzwierciedlają ich osobowości i historie. Na przestrzeni lat możemy zaobserwować jak nasze bestsellery ewoluowały razem z doświadczeniami klientów, potwierdzając nasze założenie, że kolejne wzory mogą towarzyszyć im we wszystkich ważnych chwilach życia. Kompletowanie naszej biżuterii daje możliwość wyrażania siebie, pokazania swoich pasji i przekazania życiowych historii na bransoletce Pandora
- mówi Stephen Fairchild, Chief Product Officer of Pandora.
Tylko w 2019 roku, Pandora sprzedała 96 milionów elementów biżuterii. Bestsellerem okazał się charms Łapacz Snów, który został sprzedany w ilości 800 tysięcy sztuk od jego premiery w 2018 roku.
Znaczenie poszczególnych elementów z naszych kolekcji może się zmieniać z biegiem czasu. Jednak za każdym razem będzie wyjątkowym symbolem, który pozwoli na powrót do najpiękniejszych wspomnień z nim związanych. Żyjemy obecnie w trudnych czasach, kiedy nawet najbliższa przyszłość jest niewiadomą. Z tego powodu, bardziej niż kiedykolwiek, doceniamy obecność bliskich nam osób
- kontynuuje Honey Langcaster-James.
2020 to jubileuszowy rok dla Pandory. Znana i kochana na całym świecie bransoletka z charmsami Pandora Moments, która pozwala kobietom na wyrażanie siebie i ich niezwykłych historii, miała swoją premierę w 2000 roku.
Aby uczcić tę rocznicę, Pandora przygotowała specjalną kolekcję 12 bestsellerowych charmsów z okolicznościowym grawerem. Premiera każdego z nich przypada na 20. dzień odpowiedniego miesiąca.