PUMA Football i Manchester City zaprezentowały koszulki klubowe na sezon 2019/20, inspirowane przemysłową i kulturalną historią Manchesteru.
Miniony sezon to było dla Manchesteru City bezprecedensowe pasmo sukcesów – zarówno dla drużyny mężczyzn, kobiet, jak i dla akademii. W nadchodzącym sezonie 2019/20 wszyscy w klubie liczą na pojawienie się nowych trofeów w gablocie. Tym razem wywalczonych już w nowych strojach, które odzwierciedlają 125-lecie Manchesteru City.
Nowy klubowy zestaw czerpie inspiracje z przemysłowego dziedzictwa Manchesteru, podkreśla walkę i charakter, które wyłoniły się z młynów bawełnianych obecnych w mieście. Tkany żakardowy wzór fal, biegnący przez koszulkę jest wizualnym odzwierciedleniem krosien, które były integralną częścią rewolucji przemysłowej w Manchesterze. Kultowy niebieski kolor City używany do tej pory w zestawach klubowych został podświetlony na fioletowo i po raz pierwszy wykorzystany także w koszulkach domowych.
Zestaw wyjazdowy na sezon 2019/20 zainspirowany został okresem znanym jako „Madchester”, czyli czasem niezwykłej aktywności kulturalnej miasta na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Zestaw jest bezpośrednio inspirowany przez kultowy klub nocny The Haçienda, który był epicentrum rozwijającej się muzyki, zespołów, DJ-ów i artystów. Design koszulki wyjazdowej opiera się na czerni, do której zostały dodane żółte paski na lewym ramieniu. Jest to odniesienie do identyfikacji wizualnej Haçiendy.
Współpraca pomiędzy Manchester City i PUMA wykracza poza futbol. Chcemy, aby globalni fani klubu jak i lokalni Mancuniowie, poczuli się zaangażowani. Zaczynamy od połączenia nowych koszulek klubowych z autentycznymi historiami związanymi ze sceną muzyczną Manchesteru. Chcemy by wspólnie podejmowane inicjatywy marek Manchester City i PUMA wykraczały poza boisko, były obecne w obszarach kultury piłkarskiej, takich jak gameing, moda czy muzyka. W ten sposób możemy naprawdę wpłynąć na fanów piłki nożnej w każdym wieku
– powiedział Adam Petrick, dyrektor ds. Globalnego marketingu marki PUMA.
PUMA i Manchester City wprowadzają również pełną gamę produktów stadionowych, strojów drużynowych i fanowskich, które cechują innowacje projektowe i produktowe. Wszystkie produkty są dostępne na PUMA.com, ManCity.com oraz w sklepach na całym świecie, w tym w City Store na stadionie Etihad.