RE.DESIGN This collection was curated by Polish Gen Z – limitowana kolekcja Reserved

2021-05-21 | 09:00

RE.DESIGN to kolekcja wyjątkowa pod każdym względem i pierwsza tego typu współpraca z generacją Z w Polsce. Do jej stworzenia Reserved zaprosiło dwunastu kreatywnych przedstawicieli generacji Z. Brali czynny udział w każdym etapie powstawania kolekcji, by na koniec zostać również jej ambasadorami.

Jak zdefiniować generację Z? Z pewnością jest to pierwsze pokolenie nie pamiętające czasów bez Internetu. Korzystanie z dóbr technologii to dla niego codzienność, z którą nie musi się oswajać. Nie znaczy to jednak, że przeniosło się całkowicie do wirtualnego świata. Według raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra opublikowanego w 2019 roku przez infuture.institute oraz Dentsu, reprezentowane jest przez grupę, dla której kontakty off-line są niezwykle ważne, a potrzeba nawiązywania relacji w realnym świecie – kluczowa. Stały dostęp do ogromnej liczby informacji, który nawet dla statystycznego milenialsa bywa przytłaczający, u „zetek” przekłada się na kreatywność i aktywność godną pozazdroszczenia.

Pokolenie Z jest szczególnie połączone ze swoim otoczeniem. Bardzo świadomi wydarzeń dziejących się na świecie, dzięki ciągłemu połączeniu poprzez media społecznościowe i Internet używamy aktywizmu, aby rozwiązywać problemy, które widzimy w społeczeństwie. Wierzę też, że moje pokolenie jest najbardziej kreatywne dzięki środowisku, w jakim dorastaliśmy. Starsze pokolenia nauczane były kreatywności podczas zajęć; chcąc dowiedzieć się więcej, musiały zrobić to na własna rękę. Pokolenie Z jako pierwsze dostało możliwość odbioru ciągłego napływu inspiracji dzięki łatwemu dostępowi do tego typu informacji

– twierdzi Zuza Kacperczyk, studentka grafiki w Londynie i jedna ze współtwórczyń kolekcji.

Jesteśmy udoskonaloną hybrydą wcześniejszego pokolenia. Weźmy na przykład naszych rodziców: dzisiejsza technologia nie jest im tak niezbędna do życia jak nam – generacji Z, która dopiero wkracza na nowy rynek i ta świadomość technologii jest pożądana, a wręcz konieczna. Ponadto generacja Z potrzebuje nadzwyczaj dużo doświadczeń oraz bodźców ruchowych lub emocjonalnych, a co za tym idzie, jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań. Nie wykluczam innych pokoleń z takiego typu zachowania, lecz jestem pewny ze to na pewno charakteryzuje nasze

– tak opowiada o swoim pokoleniu absolwent szkoły filmowej Miłosz Kulesza.

Ludzie z mojego pokolenia wyróżniają się indywidualnością. Indywidualnym spojrzeniem na świat, stylem oraz podejściem do życia. Moje pokolenie to pewnego rodzaju bunt na świat, który nas otacza. Chcemy zmian na lepsze i jesteśmy gotowi stawić czoła wszystkim przeciwnościom losu, żeby osiągnąć nasze cele

– dodaje fotograf Paweł Miśko.

RE.DESIGN jest zbiorem ich fascynacji, upodobań, swoistym zwierciadłem, w którym mogą się przejrzeć, by dostrzec pełen charakter swojego pokolenia. A jakie jest? Bezkompromisowe, otwarte i śmiałe. Nie ma mowy o ograniczaniu się do jednego stylu czy estetyki, w RE.DESIGN na 2021 zderzają się najróżniejsze nurty: od rękodzieła, przez vintage, streetwear, aż po cottagecore. Motyw przewodni? Autentyczność. Sama kolekcja to dopiero początek szerzej zakrojonych działań. Zebrane zostaną pod specjalnie stworzonym hashtagiem #PolishGenZ zrzeszającym społeczność interesujących przedstawicieli pokolenia Z – marka nie wyklucza włączenia ich w przyszłe akcje specjalne Reserved.

Linia damska sięga do minionych dekad, przywołując takie desenie vintage jak drobną kratkę czy op-artowską zebrę, zahaczając o barwne sploty szydełkowe inspirowane robótkami ręcznymi oraz autorskie grafiki (motyw uśmiechniętej i smutnej buźki zaprojektowała ZuzaOK). Paleta barw jest radosna, zderzająca odcienie różu i fioletu z różnymi tonami żółci i zieleni, z akcentami mocnej czerwieni, nasyconego błękitu, łamana kremowym beżem i uniwersalną czernią. Sylwetki pozostają blisko ciała, skupiając się na talii lub lekko podnosząc stan. Dominują fasony lekko rozszerzane – trapezowe spódniczki, spodnie dzwony lub dłuższe sukienki o linii A. Nie brakuje elementów sportowych, jak różowy dres z panelami czy dzianinowy komplet z kolarkami.

Męskie sylwetki skupiają się na swobodnym podejściu do streetwearu. Pojawiają się rozwiązania patchworkowe (denimowe spodnie i kurtka), inspiracje stylem vintage (dzianinowa kamizelka z falowanym wzorem, sweter w szerokie pasy), a także przełamana klasyka (trencz w kratkę). Barwy kolekcji są nieco przygaszone; brązom, szarościom czy czerniom towarzyszy przydymiony róż, dżinsowy błękit i graficzne akcenty w postaci nakrapianego deseniu na kardiganie. Mamy też ukłon w stronę trendu malarskiego i sweter z nadrukiem w słoneczniki.

Pora roku jest pojęciem względnym – zgodnie przyznają projektanci kolekcji, podsumowując współpracę z pokoleniem Z. Szafa tych ludzi nie dzieli się na lato i zimę: noszą to, na co mają ochotę, nawet gdy pogoda podpowiadałaby zupełnie inne rozwiązanie. Stąd w kolekcji sporo okryć wierzchnich pomyślanych tak, by służyć przez cały rok. Bo generacja Z nie przepada za sezonowością, woli myśleć perspektywicznie.

Za sesję wizerunkową RE.DESIGN odpowiedzialny jest Bartek Wieczorek. Analogowe zdjęcia prezentują bohaterów w ich codziennym, naturalnym otoczeniu, w scenerii domowej, podczas pracy czy relaksu. Pojawiają się na nowo docenione elementy socrealistyczne, takie jak Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, przez nową generację odbierane bez ciężaru przeszłości jako na swój sposób inspirujące, dokumentujące historię ich kraju i tym przejawiające swoją wartość. Podobnie ma to miejsce z charakterystycznymi dla kliszy zintensyfikowanymi kolorami, podkreślającymi dodatkowo kontrastujące ze sobą, lecz paradoksalnie świetnie zgrane projekty.

W produkcję sesji e-commerce marka włączyła przedstawicieli pokolenia Z – za stylizację sesji odpowiadali Kacper Kujawa z Oliwią Drożdż, a całość sfotografował Paweł Miśko.

Premierze kolekcji będą towarzyszyć dwa murale zaprojektowane przez Ninę Kulik, krakowską ilustratorkę i graficzkę. Stworzyła ona ilustrowane portrety wszystkich dwunastu ambasadorów RE.DESIGN, które pojawią się w Warszawie na ścianach budynków przy ul. Jaworzyńskiej 7/9 oraz Chmielnej 98.

Kolekcję współtworzyli:

  • Nina Przegalińska @ninaprzegalinska – na co dzień uczy się, prowadzi swój mini vintage shop w Internecie i działa w social mediach.
  • Zuza Okienczyc @zuzaok – DJ-ka, tatuatorka, prowadzi swoją audycję w newonce.radio. Jej hobby to malarstwo, psy, gotowanie i próbowanie nowych rzeczy.
  • Zuza Kacperczyk @zuzakacperczyk – studentka grafiki w Londynie. Interesuje się także fotografią i modą, które wplata do swojej twórczości.
  • Gabriela Bednarz @gabrielabednarz – swoją pasję do ilustrowania mody i animacji rozwija studiując w London College of Fashion. Hobbystycznie uprawia sport, szydełkuje i rysuje.
  • Oliwia Drożdż @olivia_drozdz – studentka Creative Direction for Fashion na London College of Fashion.
  • Kuba Domański @kuuuubs – na co dzień zajmuje się prowadzeniem strony poświęconej modzie ulicznej – ze szczególnym naciskiem na buty, co jednocześnie jest także jego największą pasją.
  • Leo Mazurkiewicz @interleoo – twórca społeczności i agencji kreatywnej Hypetalk. Prowadzi markę modową Chaos Gone Global, a także podcast Hypetalk Shuffle o nowoczesnym rapie. Jest organizatorem największych targów streetwearowych w Polsce – Hypemarket. Przed pandemią organizował także koncerty, jest pomysłodawcą i jednym z założycieli festiwalu Clout.
  • Paweł Miśko @pawelmisko – fotograf. Każdego dnia jeździ na rowerze, robi zdjęcia i gra na gitarze.
  • Kajtek Kaczmarski @kajtek – na co dzień uczy się, a poza szkołą współtworzy skład zarządzający
  • Pokojem Dziennym. W Pokoju Dziennym odpowiada za oprawę graficzną eventów. Ma wiele różnych hobby, z których najważniejsza jest moda – ekspresja uczuć i emocji za pomocą ubrań, a także motoryzacja, szczególnie japońska z przełomu XX i XXI wieku.
  • Janek Marek @yanekmarek – entuzjasta życia i przyszły tatuator. Na co dzień zajmuje się modelingiem, rysowaniem i projektowaniem tattoo flashy. Uczy się sztuki tatuażu, jeździ na deskorolce i rowerze, kocha gotować, wychowuje dwa kociaki.
  • Miłosz Kulesza @miloszkulesza – mieszka w Londynie, tu skończył szkołę filmową. Robi i próbuje wszystkiego, ceni życie w biegu i ciągły ruch. Na co dzień uprawia kalistenikę, biega, a wszelkie środki komunikacji zamienił na rower. Interesuje się modą i współczesną technologią.
  • Kacper Kujawa @kujawakacper – student PR & Communication na London College of Fashion.
Tagi: Odzież damska Odzież męska Reserved Zuza Kacperczyk Miłosz Kulesza Paweł Miśko
Oceń artykuł:

Źródło: Reserved

RE.DESIGN This collection was curated by Polish Gen Z – limitowana kolekcja Reserved

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.