39,8 ton mniej plastiku dzięki nowemu opakowaniu w Lidlu

2021-08-05 | 09:00

Małe kroki rodzą wielkie zmiany. Tylko dzięki jednej zmianie, Lidl wprowadzi do obrotu aż 39,8 ton mniej plastiku w 2021 roku.

REset Plastic

Troska o świeżość, trwałość i jakość produktów sprawia, że plastikowe opakowania są wciąż obecne     w naszych sklepach. Odpowiedzialne marki dokładają jednak wszelkich starań, by ilość zużywanego plastiku była jak najmniejsza, a jego pozyskiwanie odbywało się odpowiedzialnie.

Firma Lidl Polska, jako sprzedawca detaliczny żywności, bierze odpowiedzialność za środowisko naturalne i zobowiązała się, że będzie:
• dążyć do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla do 2025 roku;
• dążyć do tego, aby 100% opakowań marek własnych Lidla maksymalnie nadawało się do recyklingu do 2025 roku.
Działania te są częścią międzynarodowej strategii REset Plastic, wprowadzonej w 2018 roku przez Grupę Schwarz, do której należy Lidl Polska. Grupa realizuje wizję „Mniej plastiku — obieg zamknięty”.

Fiku - Miku < Mniej Plastiku

W ramach tej strategii, Lidl Polska zmienił w tym roku opakowanie polskich borówek 500 g. Wiaderko zostało zastąpione lżejszą o 43,8% szalką. Dzięki temu tylko w tym roku do obrotu trafi aż 39,8 ton plastiku mniej!

Dodatkowo, już 26 lipca na Ryneczku Lidla pojawiły się polskie borówki w opakowaniach 200 g z plastiku pochodzącego z recyklingu. Materiał wykorzystany do produkcji był zebrany na nabrzeżach azjatyckich mórz i oceanów. U wybrzeży Indonezji występują poważne problemy    z dostępem do wody pitnej. Ludzie często kupują tam wodę butelkowaną, a opakowania wyrzucają w przypadkowych miejscach. Z obszarów najbardziej dotkniętych zanieczyszczeniem mórz i oceanów  miejscowa ludność zbiera plastikowe odpady, które następnie odsprzedaje w specjalnych bankach plastiku. Bank plastiku przetwarza odpady w wysokiej jakości surowy materiał Social Plastic, z którego powstają nowe opakowania.

Lidl eliminuje czarny plastik

Lidl postawił sobie również za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, a tym samym znaczne zwiększenie możliwości recyklingu swoich opakowań. Czarny plastik daje poczucie elegancji, dlatego chętnie jest wykorzystywany przez producentów do produkcji m.in. różnego rodzaju opakowań produktów premium. Natomiast swój kolor zawdzięcza zazwyczaj domieszce sadzy, która powoduje, że maszyny w sortowniach recyklingowych mają problem z jego rozpoznaniem i najczęściej jest zaklasyfikowany jako odpad mieszany.

Tagi: Lidl
Oceń artykuł:

Źródło: Lidl

39,8 ton mniej plastiku dzięki nowemu opakowaniu w Lidlu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.