ALDI kolejny raz w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”

2020-04-21 | 10:00

ALDI we współpracy z Greenpeace do końca 2020 roku zrezygnuje z określonych chemikaliów przy produkcji tekstyliów i obuwia marki własnej. Sieć obniży także emisję gazów cieplarnianych do 2021 r. o 40 procent względem roku 2015, a do końca 2025 wycofa jaja z chowu klatkowego w produktach marek własnych. To tylko niektóre działania zgłoszone przez ALDI do raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre Praktyki”.

W tym roku ALDI do raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre Praktyki” zgłosiło 20 praktyk, czyli aż o 8 więcej niż w roku poprzednim. Łącznie w tegorocznej edycji znalazło się 1696 praktyk zgłoszonych przez 214 firm.

Dbałość o środowisko i społeczna odpowiedzialność biznesu są wpisane w DNA marki ALDI, która od lat podejmuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że realizowane przez nas na co dzień działania z zakresu odpowiedzialnego zarządzania przedsiębiorstwem, produktami i relacjami z otoczeniem, zyskały uznanie i ALDI po raz kolejny znalazło się w gronie firm wymienionych w prestiżowym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To utwierdza nas w przekonaniu, że podążamy właściwą drogą i motywuje do dalszego działania

– mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa. 

Po raz kolejny trzonem tegorocznej edycji raportu jest zaproponowany w normie ISO 26000 podział na 7 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu - zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe  praktyki operacyjne.

Działania ALDI zostały zauważone w każdym z wymienionych obszarów, a wśród wyróżnionych elementów znalazły się m.in. edukacja klientów z zakresu zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialnej konsumpcji i zakupów poprzez wydawanie cyklicznych gazetek CR oraz podnoszenie świadomości w zakresie zrównoważonego rozwoju wśród pracowników poprzez wydawanie comiesięcznego  Newslettera CR(Corporate Responsibility).

Największy wzrost liczby dobrych praktyk w raporcie wystąpił w obszarze środowiska, w którym silnie zauważalne są także działania ALDI. Sieć zobowiązała  się do wycofania do 2025 roku jaj z chowu klatkowego ze składu produktów marek własnych, wspierając w ten sposób inicjatywę „Polska bezklatek”. Już teraz jaja w produktach marek własnych ALDI w ponad 30% pochodzą z chowów alternatywnych, a udział ten stale rośnie. Ponadto, oferując produkty marki własnej wykonane z drewna lub drewnopochodne, ALDI zobowiązuje się do stosowania surowców pochodzących z certyfikowanych, zrównoważonych upraw i (lub) materiałów z recyklingu.  Dzięki temu firma przyczynia się do długotrwałej ochrony i zapewnienia trwałości lasom oraz naturalnym ekosystemom. 

Dzięki licznym politykom zakupowym, sieć systematycznie poszerza również ofertę produktów spożywczych pochodzących ze zrównoważonych źródeł. ALDI stosuje m.in. np. międzynarodową politykę zakupową kakao, międzynarodową politykę zakupową kawy, międzynarodową politykę zakupową herbaty, a doskonałym zobrazowaniem tych działań jest obecność w asortymencie sieci artykułów marek własnych opatrzonych certyfikatami takich uznanych organizacji jak UTZ, Rainforest Alliance czy Fairtrade.

Razem z Greenpeace ALDI opracowało też obszerny katalog kryteriów, w którym zdefiniowano wysokie wymagania ekologiczne w obszarze produkcji tekstyliów i obuwia. Celem tych działań jest, by do końca 2020 roku zrezygnować z określonych chemikaliów przy produkcji tekstyliów i obuwia marki własnej. 

Jako członek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord, sieć przykłada również niezwykle dużą wagę do polityki klimatycznej, w ramach której zakłada obniżenie emisji gazów cieplarnianych do 2021 r. o 40 procent względem roku 2015. Sieć dba również o prawa człowieka i zdefiniowała w tym zakresie własne stanowisko, uwzględniające standardy i wytyczne, a także odpowiednie procedury wdrażania swoich zasad. 

Tagi: ALDI FOB Forum Odpowiedzialnego Biznesu Katarzyna Bawoł
Oceń artykuł:

Źródło: ALDI

ALDI kolejny raz w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.