ALDI podsumowuje 2021 rok w liczbach i zapowiada dalszy rozwój w Polsce

2022-10-04 | 09:00

Wzrost obrotów ze sprzedaży o 20% w porównaniu do roku 2020, koszty zatrudnienia większe o 40 milionów złotych, 16,7 milionów złotych podatku handlowego, 670 tysięcy podatku cukrowego, 560 milionów nakładów na inwestycje, 39 nowych sklepów i wzrost nakładów na reklamę o 65 %. To ALDI w 2021 roku w liczbach.

- Za nami kolejny pandemiczny rok pełen wyzwań dla branży retail. Mamy świadomość ogromu pracy, jaka jest wciąż przed nami oraz silnej konkurencji. Będziemy kontynuować obraną strategię intensywnego rozwoju ALDI w Polsce, która jednocześnie zakłada osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w perspektywie trzech lat

– mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI w Polsce.

W ostatnich 5 latach ALDI w Polsce osiągnęło największą na rynku dynamikę rozwoju zwiększyło liczbę swoich sklepów o 70%. Sieć nieustannie też pracuje nad optymalizacją asortymentu, podnoszeniem jakości obsługi, a co za tym idzie, umacnianiem rozpoznawalności marki i rozwojem polityki zatrudnienia. W minionym roku obrotowym ALDI kontynuowało działania w celu zwiększenia obrotu ze sprzedaży oraz dalszej ekspansji. W 2021 roku otwarto 39 nowych sklepów, co zapewniło obecność marki w każdym województwie. Wiele z tych lokalizacji usytuowanych jest w rejonie północnej i wschodniej Polski, gdzie marka ALDI była dotąd słabo rozpoznawalna. Naturalną konsekwencją rozwoju sieci w tym rejonie była budowa nowego centrum dystrybucji. Inwestycja o powierzchni 43 300 m2 została oddana do użytku w połowie września tego roku. Nowe centrum dystrybucji to gwarancja sprawnego zaopatrywania sklepów w północnej i centralnej części Polski. To też inwestycja w zmniejszenie kosztów dostaw towarów i poprawę procesów logistycznych. Znaczna część nakładów z tym związanych została poniesiona w minionym roku obrotowym. Dotychczasowy magazyn w Chorzowie nadal będzie zaopatrywał sklepy południowej Polski. Z rozwojem sieci w tym regionie wiążą się także bardzo duże nakłady na działania marketingowe, które pozwalają na zwiększenie rozpoznawalności marki i przyczyniają się do wzrostu obrotów.

Ważnym wydarzeniem dla spółki było wprowadzenie pod koniec 2021 roku reklamy telewizyjnej, co wiązało się ze znacznym wzrostem nakładów na komunikację marketingową.

Dalsze inwestycje w rozwój sieci spowodowały, że koszty operacyjne nadal przewyższają przychody ze sprzedaży dyskontera. Sieć jednak konsekwentnie realizuje swoją strategię i nie zwalnia tempa.

– Bieżące analizy obrotów ze sprzedaży wykazują tendencję wzrostową, w 2022 roku jesteśmy bliżej naszego celu, niż kiedykolwiek wcześniej. Zakładamy osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w perspektywie trzech lat. Na przestrzeni najbliższych dwóch lat planujemy powiększyć ilość naszych placówek o 50%. Jesteśmy nastawieni na obrany do tej pory rozwój organiczny, jednocześnie jesteśmy gotowi na ewentualne przejęcia, gdy pojawi się stosowna możliwość. Nadal też będziemy budować pozycję marki ALDI na rynku, kontynuując działania marketingowe obejmujące Internet, radio i telewizję. Dalszej intensyfikacji podlegać będą prace nad nowymi technologiami mającymi na celu wzmocnienie konkurencyjności oraz optymalizację kosztową. Bardzo ważnym wydarzeniem dla ALDI było w ostatnim czasie otwarcie drugiego centrum dystrybucji pod Bydgoszczą, w tym momencie planujemy już kolejne centra dystrybucyjne mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI w Polsce.

Przypomnijmy, że w 2021 roku, w już istniejących sklepach ALDI miały miejsce przebudowy, których celem było wzmocnienie więzi z klientem i pozyskanie nowej grupy konsumentów. Dyskonter dokonał także reorganizacji centrali firmy, powstało wiele nowych stanowisk, działów, do obsługi nowych procesów i uproszczenia już istniejących. To spowodowało kolejne wydatki i zwiększenie kosztów zatrudnienia o 40 milionów złotych. Spółka rozpoczęła także szereg działań polegających na inwestycjach w nowe technologie, można tutaj wymienić wymianę sieci, czy projektowanie nowych systemów.

 

Tagi: ALDI Podsumowania i wyniki finansowe Wojciech Łubieński
Oceń artykuł:

Źródło: Aldi

ALDI podsumowuje 2021 rok w liczbach i zapowiada dalszy rozwój w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.