Arvato Supply Chain Solutions rozbudowuje magazyn e-commerce dla Rituals Cosmetics

2022-11-14 | 08:15

Firma Arvato Supply Chain Solutions we współpracy z klientem Rituals Cosmetics uruchomiła nowe centrum logistyczne w lokalizacji Hannover-Messe w Niemczech. Wydarzenie poprzedziła uroczysta ceremonia otwarcia. W przyszłości dostawca usług łańcucha dostaw i e-commerce będzie obsługiwać tutaj kanał online luksusowej marki Rituals Cosmetics na terenach Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Polski. Łączna powierzchnia nowego centrum dystrybucji to 47 000 m2, które dla firmy Rituals, będzie wykorzystana w jednej czwartej.

Obiekt powstał tuż obok istniejącego centrum logistycznego Arvato w dzielnicy Bemerode. Dla marki Rituals sercem magazynu jest wydajny system AutoStore, umożliwiający szybką i efektywną obsługę coraz większej liczby zamówień online.

- Z Arvato łączy nas wieloletnie i sprawdzone partnerstwo”, wyjaśnia Mark Hoppenbrouwers, Director Supply Chain w Rituals Cosmetics. „Współpraca rozpoczęła się w 2014 roku, początkowo od dwóch stołów do pakowania produktów w magazynie w holenderskiej miejscowości Venray i wraz z rozwojem naszej marki powierzchnia logistyczna stale się poszerzała”. Obecnie Arvato obsługuje kanał online firmy Rituals w krajach Beneluksu, Wielkiej Brytanii, USA, Hongkongu, Hiszpanii i Portugalii. „Region DACH i Polska były dotychczas obsługiwane z naszego oddziału w Gennep w Holandii”, mówi Julia Börs, President Consumer Products w Arvato Supply Chain Solutions. Ale liczba zleceń rosła tak szybko, że razem z Rituals zaczęliśmy poszukiwać alternatyw i opcji rozbudowy. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na otworzenie kolejnego oddziału w Hanowerze”.

Szybką obsługę procesów zapewni przede wszystkim rozwiązanie AutoStore. System ten o wysokości ośmiu metrów i powierzchni niemal 4000 metrów kwadratowych umożliwia ustawienie łącznie 32 000 pojemników z produktami Rituals w ułożonych blokami rzędach. Na górze systemu może pracować do 120 robotów. Poruszają się one autonomicznie na szynach jezdnych, wyjmują pojemniki z systemu zgodnie ze zleceniem i transportują je do odpowiednich stacji roboczych i stacji pakowania. System jest wyposażony w sześć stanowisk do rozmieszczania towarów w magazynie oraz 13 portów pobierania towarów. Wszystkie wcześniejsze i późniejsze procesy logistyczne także są połączone z tym rozwiązaniem za pomocą techniki transportu poziomego – przykładowo oprócz 18 stołów do pakowania są to także urządzenia do sortowania oraz automatyczne maszyny przygotowujące kartony oraz maszyny zamykające. AutoStore może obsłużyć od 20 000 do 30 000 zamówień dziennie, w zależności od tego, czy pracuje w trybie dwu-, czy trzyzmianowym. Julia Börs: „Łącznie w oddziale Messe zatrudniamy około 650 osób, dzięki Rituals dojdzie około 50 nowych miejsc pracy. Wychodzimy jednak z założenia, że w szczytowych okresach będziemy potrzebować znacznie większego zespołu”.

Wdrożenie systemu nastąpiło w rekordowym czasie. Po ukończeniu hal system AutoStore zainstalowano zaledwie w pięć miesięcy. Firma Arvato Supply Chain Solutions bazowała na doświadczeniach i wiedzy zdobytej dzięki licznym innym projektom, w ramach których firma wyposaża swoje magazyny zgodnie ze strategią automatyzacji. „Nadal ok 15 do 20 procent wolumenu obsługujemy poza systemem AutoStore”, mówi Jan van Meerbeck, Vice President Consumer Products w Arvato Supply Chain Solutions. „Są to produkty szybkozbywalne, czyli charakteryzujące się bardzo wysokim popytem, czy też wyroby ponadwymiarowe, która obejmuje ponad 2000 artykułów”. Przykładem mogą być popularne kalendarze adwentowe Rituals, które, ze względu na swoje wymiary, nie mieszczą się w pojemnikach. Ponadto przejęto szereg działań w ramach usług dodatkowych (VAS). Zamówienia są pakowane w papier ozdobny, a do pudełka wkładane są kartki z pozdrowieniami i karty prezentowe, a także – jak w sklepie – istnieje możliwość skomponowania spersonalizowanych perfum lub szamponu dla klienta końcowego na specjalnie utworzonym w magazynie stanowisku Hair Temple i House of Rituals Talisman Station.

Kolejnym wyjątkowym rozwiązaniem w systemie AutoStore w Hanowerze jest przechowywanie towarów niebezpiecznych w specjalnie przygotowanym obszarze dla produktów takich jak dezodoranty. „Po raz pierwszy wprowadziliśmy to rozwiązanie jako światową nowość przy rozwiązaniu AutoStore w Gennep, a teraz zaadaptowaliśmy je dla Hanoweru”, wyjaśnia Jan van Meerbeck. Przeprowadzka do nowego centrum dystrybucji zapewnia dodatkowe korzyści. W sieci Arvato Hanower stanowi głównym węzeł dla transportu bezpośredniego do regionu DACH oraz Europy Północnej, Wschodniej i Południowej. Oznacza to nie tylko lokalizację bliższą rynkom, ale także szybszą obsługę w przypadku późnych odbiorów paczek przez firmy kurierskie i krótszych czasów realizacji dostawy do klienta końcowego. Mark Hoppenbrouwers: „Oprócz rozbudowy naszego biznesu DACH, rozważamy opcje dalszego rozwoju”. Tym bardziej, że wraz ze wzrostem liczby zamówień online – możliwe będzie także zwiększenie pojemności systemu AutoStore. Jan van Meerbeck: „Mamy potencjał, do zwiększenia wydajności do 50 000 zamówień na dzień”.

Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics to marka oddana idei zrównoważonego rozwoju i dobrego samopoczucia w świecie luksusowych produktów beauty. Umieszczając w jednym portfolio kosmetyki do kąpieli, do pielęgnacji ciała oraz produkty do domu, Rituals proponuje klientom nowy styl życia polegający na zamianie codziennych rytuałów w chwile warte zapamiętania. Każdy produkt jest inspirowany starożytną tradycją i pomaga odnaleźć szczęście w najmniejszych rzeczach. Poprzez szerokie portfolio produktów Rituals do naturalnej pielęgnacji ciała i skóry, zapachów do domu, oraz odzieży home wear, klienci mogą wzbogacić swoje życie o chwile dobrego samopoczucia. Firma Rituals powstała w 2000 roku w Amsterdamie i od tego czasu została uznanym światowym ekspertem w branży w ponad 36 krajach, w metropoliach, takich jak Londyn, Paryż, Hongkong czy Nowy Jork, posiadając łącznie ponad 1000 sklepów, 3000 punktów w ramach shop-in-shop oraz 5 obiektów spa. Dzięki podejściu opartemu o trzy filary: Czystość, Świadomość i Troskę, (Clean, Conscious and Caring) Rituals została dumnym posiadaczem certyfikacji B CorporationTM. Marka jest oddana temu, by nieustannie ulepszać swój wpływ w kwestiach społecznych i środowiskowych – główne założenia to składy w 90% pochodzenia naturalnego oraz opakowania, które będą się nadawały do ponownego napełnienia i/lub recyklingu, czy wykonane z materiałów z recyklingu. Ponadto, Rituals z zapałem wspiera 3 fundacje. Marka Rituals chce być prekursorem wśród luksusowych brandów, który udowodni, że piękno i dobre samopoczucie mogą iść w parze ze zrównoważonym rozwojem.

Tagi: Arvato Supply Chain Solutions E-commerce / Omnichanel Rituals Cosmetics Mark Hoppenbrouwers Julia Börs
Oceń artykuł:

Źródło: Arvato

Arvato Supply Chain Solutions rozbudowuje magazyn e-commerce dla Rituals Cosmetics

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.