ASM Sales Force Agency: najdroższym kanałem sprzedaży okazało się e-grocery

2021-01-19 | 10:00

ASM Sales Force Agency przygotowało raport zamykający wyjątkowy dla wszystkich rok 2020. Również branża handlowa przeszła ogromną transformację, a dynamiczna sytuacja rynkowa wywołana przez pandemię nie pozostała bez wpływu zarówno na modele zakupowe konsumentów, ich nawyki, jak i działania sieci handlowych.

Mimo trwającej pandemii, grudzień tradycyjnie był miesiącem wzmożonej aktywności konsumentów i marek – bożonarodzeniowe zakupy, świąteczne akcje specjalne, wyjątkowe rabaty i zintensyfikowana komunikacja produktowa po raz kolejny stały się faktem. Czy Polacy skorzystali z aż trzech niedziel handlowych i otwartych galerii, czy wybrali jednak zakupy online, do których przyzwyczaili się już w 2020 roku? Jak w grudniu kształtowały się ceny produktów i który kanał był tym najtańszym? Jakie wnioski płyną z analizy kwartalnej i całorocznej koszyka zakupowego w 2020 roku? W nowym raporcie ASM Sales Force Agency znajdą Państwo odpowiedź na te i wiele innych pytań.

W raporcie już po raz kolejny przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się popularne artykuły FMCG (tj. nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki i inne).

Badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency w grudniu wskazało spadek ceny koszyka maksymalnego w porównaniu z grudniem 2019 r. o 13,75 zł – z 319,83 zł do 306,08 zł, co daje obniżenie cen na poziomie 4,3%. W zestawieniu z listopadem 2020 r. koszyk maksymalny zaliczył nieznaczny wzrost cenowy – o 2,14% (299,67 zł w listopadzie vs 306,08 zł w grudniu).

W mijającym miesiącu najdroższym z badanych kanałów sprzedaży okazało się e-grocery. Za koszyk zakupowy trzeba było zapłacić średnio 255,52 zł. To o 33,64 zł, czyli o ponad 15% więcej względem średniej sumy koszyka kanału tradycyjnego, która kształtowała się na poziomie 221,88 zł.

Z kolei najtaniej zakupy można było zrobić w grudniu w sklepach sieci Auchan. Tam koszt analogicznego koszyka kształtował się na poziomie 204,02 zł. W kanale tradycyjnym najdroższy koszyk odnotowaliśmy w sklepach Selgros, gdzie średnia suma koszyka wyniosła 233,97 zł, co daje różnicę względem najtańszego koszyka w kanale tradycyjnym na poziomie 29,95 zł, czyli ponad 14%.

Rozmiar pliku
2.78 MB
Liczba pobrań
1
Tagi: ASM Sales Force Agency
Oceń artykuł:

Źródło: ASM Sales Force Agency

ASM Sales Force Agency: najdroższym kanałem sprzedaży okazało się e-grocery

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.