Badanie NEINVER: Klienci wracają do bezpośrednich doświadczeń zakupowych

2021-07-13 | 18:34

89 procent mieszkańców czterech regionów Polski zadeklarowało, że wraca do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii, 9 procent zamierza unikać centrów handlowych, natomiast 2 procent chce robić zakupy wyłącznie przez internet - wynika z najnowszego badania, przeprowadzonego na przełomie maja i czerwca tego roku przez NEINVER, lidera rynku outletów w Polsce i Hiszpanii oraz drugiego, wiodącego operatora tego segmentu w Europie.

W podobnym badaniu, wykonanym przed rokiem, gotowość do bezpośrednich zakupów w centrum handlowym zapowiadało o ponad połowę mniej osób, a 25 procent decydowało się na centra mniej uczęszczane. 8 procent badanych rok temu deklarowało wyłącznie internetowe zakupy.  

NEINVER zapytał o opinie w ankietach, dostępnych za pośrednictwem własnych platform badawczych i mediów społecznościowych. Odpowiedzi udzieliło 5912 osób - mieszkańców Mazowsza, Małopolski, Wielkopolski i Śląska, wśród nich klienci sieci outletów FACTORY.

- W naszym najnowszym badaniu wyraźnie widać potrzebę powrotu do doświadczeń zakupowych sprzed pandemii. Tę pozytywną tendencję odzwierciedlają również wyniki odwiedzalności i sprzedaży w outletach FACTORY od czasu majowego otwarcia. Klienci chętniej wybierają tradycyjne zakupy, a procedury sanitarne traktują jako naturalny element, który po prostu towarzyszy im na co dzień. Zdecydowanie spadła liczba osób deklarujących, że będzie unikać wizyt w centrach handlowych – z 24 procent przed rokiem, do 9 procent obecnie

– podsumowuje Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER w Polsce.

Powrót do tradycyjnych modeli zakupowych

Pozytywnemu nastawieniu do tradycyjnych zakupów i odwiedzin w obiektach handlowych, towarzyszy również powrót do indywidualnych doświadczeń z czasów, gdy pandemia nie dominowała nad codziennym życiem. Klientów znów przyciągają do outletów przede wszystkim atrakcyjne promocje i oferta marek, a procedury bezpieczeństwa wprowadzone przez centrum nie są dla nich tak kluczowe, jak przed rokiem - wskazuje na nie dzisiaj 7 procent klientów. 87 procent badanych deklaruje, że nie obawia się tradycyjnych zakupów lub nie ma zdania na ten temat. 92 procent klientów chce korzystać z przymierzalni lub ten temat nie jest dla nich istotny.  

26 procent badanych deklaruje, że częściej będzie robić zakupy za pośrednictwem internetu, jednak tylko 2 procent traktuje ten kanał sprzedaży jako jedyne źródło.

89 procent klientów mówi wprost, że wraca do bezpośrednich zakupów w obiektach handlowych.

Poprawę komfortu robienia zakupów 26 procent badanych upatruje w wydłużeniu godzin otwarcia centrów. Podobna liczba klientów wskazuje na możliwość robienia zakupów online.  

Zakupy w stylu eko

NEINVER zadał też pytania o preferencje ekologiczne swoich klientów. 40 procent badanych deklaruje, że kupując ubrania, wybiera te przyjazne środowisku. Tyle samo osób chętniej sięga po ofertę marek zaangażowanych ekologicznie.  30 procent klientów na produkty eko jest gotowych wydać więcej.

Każdego roku centra NEINVER w Polsce odwiedza ponad 10 mln klientów - mieszkańców poszczególnych regionów i turystów.

NEINVER w Polsce zarządza największą siecią outletów w kraju – pięcioma centrami FACTORY. Obiekty są zlokalizowane w czterech miastach: Warszawie (FACTORY Annopol i FACTORY Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach. To ponad 500 salonów outletowych popularnych marek lokalnych i światowych z segmentu średniego i premium, w stale obniżonych cenach. Komfortowe przestrzenie zakupów liczą łącznie 75,5 tysiąca m². Firma zarządza też parkiem handlowym Futura w Krakowie.

Tagi: Natalia Wiśniewska Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Warszawa Ursus

Badanie NEINVER: Klienci wracają do bezpośrednich doświadczeń zakupowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.