BLIK bije kolejne rekordy – liczba transakcji w Black Friday powyżej 5 mln

2022-12-08 | 16:06

Podczas 4 dni obejmujących dwa marketingowe wydarzenia – Black Friday i Cyber Monday użytkownicy wykonali BLIKIEM blisko 15 mln transakcji o wartości ponad 2 mld zł. Najistotniejszą część stanowiły zakupy w internecie – 11 mln transakcji, o wartości 1,6 mld zł. Najwięcej transakcji wykonano w Czarny Piątek, 25 listopada 2022. Podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM zrealizowanych jednego dnia – było ich  prawie 4,3 mln, a łącznie z transakcjami P2P – aż 5,3 mln. To najlepszy dzień w historii BLIKA.

 

Internetowy BLIK Friday i Cyber Monday

25 listopada br. użytkownicy wykonali w sieci zakupy ponad 3,1 mln razy, za kwotę 497 mln zł (rok wcześniej było to 2,5 mln transakcji na kwotę 404 mln zł). Kolejne dwa dni były również zakupowo intensywne – w sobotę odnotowano 2,3 mln transakcji, a w niedzielę aż 2,8mln. Poniedziałek – czyli Cyber Monday, było ich prawie 2,9 mln.
– Z roku na rok widzimy coraz większą popularność „black” wyprzedaży. Jednym z czynników wpływających na ten trend jest niewątpliwie sytuacja makroekonomiczna i potrzeba Polaków do szukania oszczędności oraz korzystnych ofert. W ciągu 4 dni użytkownicy BLIKA wydali prawie 400 mln zł więcej niż w ubiegłym, a sam Black Friday okazał się rekordowym dniem pod względem liczby transakcji. Dużym zainteresowaniem e-kupujących cieszył się w tym roku także Cyber Monday. Liczba operacji w sieci tego dnia wzrosła o 0,6 mln wobec 2021 roku. Bez wątpienia atrakcyjne ceny zachęcają wiele osób do zakupów – mówi Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora płatności mobilnych BLIK.

Siła mundialu w zakładach bukmacherskich i grach

Analiza danych transakcyjnych BLIKA pokazuje, że w ciągu tych 4 dni mogliśmy zaobserwować sporą zmienność w poszczególnych kategoriach zakupów internetowych w stosunku do ubiegłego roku. Między 25 a 28 listopada najbardziej wzrosła aktywność użytkowników BLIKA na stronach z zakładami bukmacherskimi – aż o 87 proc. Choć nie jest to kategoria jednoznacznie kojarząca się z Black Week, to pokazuje ogromną siłę trwającego mundialu i meczu z udziałem polskiej reprezentacji.

Największy ruch transakcyjny mogliśmy zaobserwować na platformach typu marketplace. To największa kategoria w polskim e-commerce. Wielu merchantów oferowało szeroki wybór produktów, które użytkownicy mogli zakupić korzystając z bardzo atrakcyjnych rabatów. W analizowanym okresie marketpalace urósł aż o 16 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
W ramach tegorocznego Black Friday użytkownicy BLIKA równie chętnie płacili za gry. Porównując rok do roku liczba transakcji w tej kategorii urosła o blisko 29 proc., a średni koszyk zakupowy osiągnął wynik  51,76 zł.

–  W tym roku dużym zainteresowaniem kupujących w internecie cieszyły się również zakupy w sklepach z modą i asortymentem do domu. W ciągu czterech dni Polacy zrealizowali w tego typu serwisach o 22 proc. więcej transakcji niż rok wcześniej. Co ciekawe, średnia wartość koszyka na platformach z odzieżą i dodatkami wyniosła 241,29 zł, czyli o 7 proc. więcej niż rok temu. W przypadku artykułów domowych było to 423,20 zł

– podsumowuje Magdalena Kubisa, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w BLIK.

Tradycyjny handel z największym wzrostem rok do roku

W czasie czterech dni od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali BLIKA także do płatności w stacjonarnych sklepach. W tym czasie odnotowano blisko 2,7 mln transakcji – rok temu było to niecałe 1,3 mln. Wartość zakupów wyniosła 156 mln wobec 77 mln zł w 2021 roku. Znaczny wpływ na uzyskany w tym kanale wynik miało stale zwiększające się zainteresowanie płatnościami zbliżeniowymi.

Z kwartału na kwartał sukcesywnie rośnie też liczba osób, które chętnie na co dzień korzystają z BLIKA. Na koniec września aktywnie korzystało z niego 12 mln osób. Łączna wartość zrealizowanych transakcji w pierwszych trzech kwartałach 2022 roku przekroczyła 98 mld zł.

Tagi: Blik Monika Król Polski Standard Płatności Raport Magdalena Kubisa
Oceń artykuł:

Fot: Fotolia Źródło: Blik

BLIK bije kolejne rekordy – liczba transakcji w Black Friday powyżej 5 mln

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.