Co musisz wiedzieć o OOH, aby zrobić z nami swoją kampanię reklamową?

2022-04-07 | 09:00

Z rozmów z marketerami centrów i galerii handlowych wiemy, że jedni są gorącymi orędownikami kampanii DOOH, drudzy mają wątpliwości lub wybierają inne narzędzia - podkreśla Agnieszka Maszewska, Szefowa Komunikacji i Marketingu w Jet Line.


Ci drudzy opierają się o doświadczenia sprzed lat: kiepskie lokalizacje, agresywnie oświetlone ekrany. Tymczasem to, co Digital OOH ma do zaoferowania dzisiaj, to zupełnie inne możliwości. Zapraszam – poznajcie je a następnie stwórzcie okazję do przetestowania i zmiany zdania.

MORE i inne nasze nośniki, czyli synergia

Od razu napiszę, że oprę się o MORE, naszą sieć ekranów Digital OOH i na jej przykładzie opowiem o cyfrowym wymiarze out of home. Dlaczego tak? Dlatego, że nie ma w Polsce drugiej takiej sieci ekranów digitalowych. Zainspirowani rozwiązaniami z innych stolic, głównie z Paryża, dwa lata temu uruchomiliśmy pierwsze ekrany w Warszawie. Dzisiaj jest to sieć 310 lokalizacji w 7 największych miastach: Katowicach i miastach GOP, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Wrocławiu i Warszawie.

Ekrany MORE kierujemy do mieszkańców i turystów, przechodniów, pieszych. Dzięki tej sieci mamy komplementarną ofertę outdoorową: Motorway, MobiJet, MORE. Nikt inny nie ma tak uzupełniających się nośników, dzięki którym realizujemy zasięgowe, ogólnopolskie kampanie out of home. I to jest pierwsza rzecz, którą warto wiedzieć o Digital OOH: połączenie nośników cyfrowych z klasycznymi oznacza synergię i większe dotarcie do różnych osób: tych, którzy częściej poza miastem i tych, którzy częściej w centrach.

Elastyczność i tempo, czyli wygoda

Rozpoczęcie, zawieszenie lub szybsze niż pierwotnie planowane zakończenie kampanii to wygoda i elastyczność, jakiej marketerzy potrzebowali zawsze. Ta cecha Digital OOH jest nie do przecenienia: emisję spotów w DOOH możesz uruchomić w kilka minut a monitorując potrzeby (np. czas, ilość towaru w magazynie, sytuację konkursu itp.) dopasować jej intensywność. Zatrzymać w Krakowie, zacząć we Wrocławiu, zmniejszyć liczbę emisji w Warszawie a zwiększyć w Łodzi. I to jest druga rzecz, którą warto wiedzieć: elastyczność Digital OOH była najbardziej docenianą cechą w pierwszym roku pandemii, czyli podczas niespodziewanych intensywnych zmian.

Rotacja spotów, czyli więcej jasnej informacji

Poza tym, że spoty mogą wystartować kiedy potrzebujesz, mogą się rotować. Możesz przygotować kilka spotów, z których każdy podkreśli inną ważną informację ale wszystkie razem w tej samej oprawie graficznej złożą się na spójny i szeroki komunikat. Koniec z przeładowanymi obrazami, których widz nie ma szans zdekodować i zapamiętać. I to jest trzecia rzecz, którą warto wiedzieć: na Digital OOH dostajesz naprawdę dużo czasu, który doskonale wykorzystasz.    

Geolokalizacja, czyli miejsce ma znaczenie

I klasyczne, i cyfrowe nośniki out of home są lokowane w miejscach najlepszych z punktu widzenia odbiorców: są w ruchliwych puntach i mają maksymalnie niezakłóconą widoczność. To, o czym czasem się nie pamięta, to adres – przecież każdy billboard i każdy ekran ma jakiś adres. Geolokalizacja – to ona przychodzi z pomocą, gdy chcesz dotrzeć do mieszkańców konkretnego regionu, województwa, części miasta. Bardzo dobrze wykorzystała ją w swojej letniej kampanii IKEA. IKEA w Warszawie miała trzy sklepy, każdy w innej części miasta. Każdy z nich był komunikowany na innej grupie ekranów w innych dzielnicach. Trzy sklepy, różne spoty – jedna kampania Digital OOH. Czwartą rzeczą, którą warto wiedzieć jest to, że planowanie każdej kampanii zaczynamy od pytania: do kogo kierujemy komunikat, kim są i gdzie są odbiorcy. Wybór odpowiednich miejsc zwłaszcza w kampaniach kierowanych w konkretne miejsca, w kampaniach o określonym zasięgu jest prosty, kiedy zna się lokalizacje i wie, kto je widzi.

Kontakty a nie ekrany, czyli policz swoją widownię

Jeśli planujesz kampanię na mieście i chcesz wiedzieć, ile osób ją zobaczyło, chcesz dostać rzeczywiste dane i liczby, zapłacić za dotarcie, nie tylko za emisję spotów – teraz możesz to mieć. Przedstawimy rzeczywiste dane o całkowitej liczbie kontaktów. W realizacji kampanii na ekranach sieci MORE wykorzystujemy technologię łączącą dane z różnych źródeł w czasie rzeczywistym i liczymy widownię reklam. Liczymy ludzi, którzy są w obszarze działania nośników, dzięki temu efektywniej wykorzystujemy budżety reklamowe. I to jest piąta rzecz, którą trzeba wiedzieć o współczesnym Digital OOH. Nie zgadujemy – wiemy, ile ludzi zobaczy reklamę na każdym ekranie.

Tagi: Agnieszka Maszewska Jet Line OOH
Oceń artykuł:

Fot: Jet Line Źródło: Jet Line

Co musisz wiedzieć o OOH, aby zrobić z nami swoją kampanię reklamową?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.