Co Polacy kupują podczas wyprzedaży? Trend poszukiwania prawdziwych „perełek” przybiera na sile!

2020-01-23 | 11:01

Klienci w Polsce przyzwyczajeni są do cyklicznego kalendarza zakupowego, w którym prym wiodą zimowe i letnie wyprzedaże, uzupełniane nowościami w tym obszarze: rabatami sezonowymi i Black Friday. Co ciekawe, wśród nawyków zakupowych Polaków coraz większą rolę odgrywa smart shopping. Jak zgodnie z nowym podejściem będziemy kupować podczas zimowych obniżek cen?

Zakupy w wydaniu smart
Smart shopping to rosnący w siłę trend, który bardzo wyraźnie widać również na polskim rynku. Na czym polegają mądre zakupy? To połączenie dwóch elementów – pożądanej wysokiej jakości towaru i atrakcyjnej, korzystnej ceny. Konsumenci zainteresowani produktem, weryfikują jego wartość, śledzą aktualne promocje – i kupują wówczas, kiedy są przekonani o okazyjności oferty.

O ile centra handlowe i marki przyzwyczajają do rabatów i przecen, o tyle Polacy stają się bardziej wymagający w tej kwestii – a nad ilość i krzykliwe banery ze sklepowych witryn przedkładają jakość i dostępność marek „z wyższej półki”, do tej pory kojarzonych z pozostawaniem poza zasięgiem finansowym przeciętnego klienta. Co prawda, w Polsce kupuje się coraz więcej, ale jednocześnie kupuje się coraz mądrzej.

Konsumenci częściej sięgają po produkty z segmentu premium, które wyszukują właśnie podczas wyprzedaży – lub w centrach outletowych takich jak na przykład Designer Outlet Warszawa.

- Do Designer Outlet Warszawa klienci przyjeżdżają w dużej mierze w poszukiwaniu marek premium. Jesteśmy obecnie największym w Polsce centrum outletowym premium i klienci kupujący zgodnie z zasadami smart shopping są świadomi faktu, że znajdą tu doskonałą jakość i pożądane metki w stale obniżonej cenie. I właśnie różnorodność marek premium staje się kolejnym argumentem na zakupy w naszych centrach

- mówi Agnieszka Kuś, Marketing Manager centrum.

Świadome kupowanie nie dotyczy jedynie brandów modowych. Jak zauważa Agnieszka Kuś, dużym zainteresowaniem cieszą się salony z wyposażeniem wnętrz – np. artykuły małego AGD. Te znajdujące się w Designer Outlet to uznane marki (Duka, Tefal Home&Cook), ale w ofercie outletowej, która przyciąga klientów.

Wyprzedażowe szaleństwo odchodzi do lamusa
Mimo że obniżki cen nadal budzą emocje, dawno przestały zaspokajać potrzeby nabywców. Gorączka wyprzedaży to już wspomnienie. Rabaty sięgające nawet 70%? To już zdecydowanie za mało, by przyciągnąć konsumentów, dla których czar posezonowych promocji okazuje się coraz bardziej wyblakły.    

Nieprzemyślane, masowe zakupy są coraz rzadsze, ponieważ świadomość klientów rośnie zarówno w zakresie jakości produktów, jak i ich ponadsezonowości czy ekologii. Kupujemy rzeczy potrzebne, lub te które po prostu chcemy mieć. Naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta wychodzą centra outletowe, które w swojej ofercie posiadają szerokie portfolio marek: od brandów massmarketowych po te premium, nie tylko modowe, ale i biżuteryjne czy z wyposażeniem domu. W centrach tego typu klienci poszukują prawdziwych okazji – jak w Designer Outlet, gdzie mogą skorzystać z przecen i rabatów sięgających nawet 80%, a unikalny tenant mix to gwarancja szerokiej oferty skierowanej do różnych odbiorców. Szukając dobrej jakości i cen, które nie przekraczają granicy komfortu, klienci organizują sobie czas na wizytę w centrach outletowych, co pokazują analizy odwiedzalności porównywane rok do roku.

- Widzimy, że klienci dokonują w Designer Outlet Warszawa planowanych odwiedzin, które nigdy nie są „rutynowym wyjściem na zakupy”. Wolą zapoznać się z ofertą marek bezpośrednio w salonach i to tu na miejscu podejmują decyzje zakupowe. Jak wskazują badania, nawet 70% klientów potrafi zmienić swoją decyzję pod wpływem emocji czy impulsu, co obserwujemy we wszystkich trzech obiektach w Polsce: Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk i Designer Outlet Sosnowiec. Nasi goście chcą mieć pewność, że ich zakupy są korzystne i rozsądne – przede wszystkim cenowo. Dostępność różnorodnych marek, w tym zwłaszcza tych z segmentu premium, jest dla nich kluczowa. Poszukują nowych salonów i coraz szerszej oferty. Ta wiedza skłoniła nas do podjęcia decyzji o powiększeniu powierzchni handlowej Designer Outlet Warszawa o 30 nowych lokali – tłumaczy Agnieszka Kuś.

Centrum to zarządzane jest przez grupę ROS Retail Outlet Shopping, która podobne obiekty prowadzi także w Chorwacji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech i na Węgrzech.

- Nasza dotychczasowa oferta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, a przebudowa centrum, dzięki której wzbogaci się ono o nowoczesne powierzchnie, goszczące nowe, atrakcyjne marki, to kolejny krok, realizowany w ramach strategii realizacji rosnących potrzeb klientów

– mówi Thomas Reichenauer, Managing Director ROS Retail Outlet Shopping.

Aktualnie Designer Outlet Warszawa to miejsce, gdzie klienci znajdą najpopularniejsze międzynarodowe sklepy (np. Kazar, Levi’s, Nike i Mango), a także marki premium takie jak Armani, Guess, Pinko, Liu Jo czy Trussardi. Ta bogata oferta wraz z przebudową stanie się jeszcze atrakcyjniejsza, umacniając pozycję Designer Outlet i ROS Retail Outlet Shopping na polskim rynku.

Tagi: Agnieszka Kuś Designer Outlet Warszawa Thomas Reichenauer ROS Retail Outlet Shopping
Oceń artykuł:

Źródło: Designer Outlet

Zobacz także

Co Polacy kupują podczas wyprzedaży? Trend poszukiwania prawdziwych „perełek” przybiera na sile!

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.